Hyvää sunnuntaiaamua!Valvooko "Isoveli"meitä?

www.iltalehti.fi/digi/201010...3_du.shtml

Avainsanat: google

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 15:08

valvontaa tosiaan on joka puolella,

tässä päivänä muutamana palasin S-markettiin valittamaan että laskussani oli jotain ylimääräisiä tavaroita, ei tarvinnut sen kummemmin kinastella, myymälävastaava katseli videolta mitä ostoksia olin kassalle antanut (siinäkin liikkeesä kuvataan mm. kaikki kassatapahtuma)

eipä pahemmin häiritse minua ennen kuin jostain tulee kysely että miksi WC:ssä käydessäni käytin kuusi arkkia paperia pyyhkimiseen vaikka yleensä asiakkaat selviävät neljällä arkilla .... ;-D

Kysyjän kommentti

Eipä tullut mieleen,että kassoillakin on videokamerat.
Kai jossain wc:issäkin on kamerat?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 09:10

Ainankin gookle valvoi meitä,meidänkin taloista on otettu kuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 09:55

Kyllähän meitä valvotaan kuin holhotaan, ehkäpä vähän liikaakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 10:36

Kyllä., isoveli valvoo meitä eikä vaikeakulkuisimmilla syrjäseuduilllakaan voi enää olla varma siitä ettei tekemisiämme ikuisteta googleen ja koko mailman katsottavaksi. Tälläisessa tilanteessa ei auta kuin toivoa, että google ei käytä kuviaan väärin sillä tiedonkeruu langattomista verkoista ei ole vielä rangaistavaa. Googlea ei siitä ainakaan rangaistu kesällä sattuneen tapauksen yhteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 10:55

Mehän ollaan oltu kaikki vuosikymmeniä leimat otsassa ja valvonnan alla. Se on tämän maan tapa.
Kirjoissa ja kansissa. Ei siitä enään mihinkään mennä. Kuoleman jälkeenkin.Nyt vaan kaikki koneellistettu ja tieto menee heti.Mutta ei ne ihan kaikkia vieläkään veden pitävästi tiedä.Aukkoja silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 13:57

Uskon, että valvotaan jo kauan olen ollut sen mielipiteen takana.Täytyyp' nyt sulkea kiireesti netti ja
mennä peiton aille jatkamaan päiväunia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 14:54

Sitähän nykyään ei tiedä missä kamera kuvia ottelee. Joten vastaus valvontaan on kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 15:58

Kyllähän meitä aika hyvin valvotaan. Käytin tänään auton pesulassa ja olin pelkästään iloinen, kun näin sielläkin valvontakameran. Ehkä joku olisi tullut apuun, jos jotain erityistä olisi pesussa tapahtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 16:04

En tiedä valvotaanko, mutta mahdollisuudet siihen on luotu: käyttäessäsi maksu- tai asiakaskortteja saadaan selville missä asioit ja mitä ostelet, kaduilla on asennettu turvakamerat, liikkeissä on turvakamerat, hakukoneisiin jää tiettävästi merkinnät... jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2010 - 15:28

jatkuvasti joku valvoo jossain päin. se mitä tiedolla tekee on ratkaisevaa.
kukin tuolla kulkiessaan näkee asioita mutta useimmilla se ei jää muistipankkiin.
kunnei ota mitään paineita, perse paljaax omalla pihalla ja silleen - elämä on helpompaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2010 - 22:45

Kyllähän me holhouksen alle jouduttiin liittyessämme EU:iin.