Kärsitkö kaamosmasennuksesta?Tässäkö apu?

www.iltalehti.fi/mieli/20101...5_md.shtml

Avainsanat: kaamosmasennus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2010 - 10:59

"kun puree ahkerasti porkkanaa saa saman avun kuin korvavalosta" sanoi tämän ruokakunnan tietäjä,

konsteista viis kunhan apu löytyy

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.10.2010 - 09:11

kaikenlaista. vaan jos tuosta apua on , niin hyvä keksintö.
onneksi ei ole kaamos eikä muutakaan masennusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 09:56

Minulla on kaamos masennusta ollut ihan lapsesta asti. Ensin ihmeteltiin ja ihmettelin mitä se oikein on .Sitten kun sen ymmärsi mistä kyse. Pystyn itse helpommin siihen heti vaikuttamaan. En mitään lääkitystä ole siihen koskaan onneksi saanut.
Oma kunto pitää pitää hyvänä. Ulos paljon ei saa jäädä sisätiloihin.Kahvia minimaalisen vähä. Koska se on hapanta.Muita juomia. Tekemistä mikä tuntuu oikein hyvälle.
Se kaikoo kun lumi saapuu maahan tulee valoa lisää. Sitten on voitettu pikku hiljaa .Toisilla se tulee keväällä valon tullen.Onneksi minulla toisin päin.
Olen tullut hyvin sen kanssa toimeen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 10:41

En kärsi kaamosmasennuksesta vaan nautin pitkistä pimeistä illoista ja hämäränhyssystä. Polttelen kynttilöitä sisällä ja ulkona ja nautiskelen. Pimeänä vuodneaikana luen kirjoja ja kuuntelen musiikkia enemmän kuin valoisaan vuodenaikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 13:12

Enpä ole huomannut minuun vaikuttavan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 13:52

Ei siihen kaamokseen apua löydy, on lyhyt aika täällä asuinseudullani, vain 2 kk on pimeämpää ja kauniit talvivalot piristävät mielen. Myös Hannunniitussa. kauniit ulkopinnat taloosi laitettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 04:22

En kärsi mistään masennuksesta, elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 14:21

Kaamosmasennus minulta ainakin häipyy, kun lähden marraskuussa Saariselälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2010 - 22:22

Ei ole kaamosmasennuksesta pelkoa. Niin ihana täysikuu valaisee pihaa.