Ikäviä totuuksia työttömyydestä?

Onko mitään lisättävää?
siikala.puheenvuoro.uusisuom...tomyydesta

Avainsanat: abeit macht frei

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2010 - 14:13

Työ on karjalan kieltä. "Mittees työ täällä teette"! Mitähän se muuta voisi olla?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2010 - 15:58

Kovaa tekstiä.Sitähän riittää aivan varmasti.Hyvähän sitä jälkipyykkiä on pestä. Jotain olis tehtävä, tullut joillain mieleen.Onneksi joku kirjoittaa ja pohtii.Onko siitä apua se nähdään.Toisilla palkka niin pieni ettei omilla toimeen tule. Toisilla menee veroihin 60% eikä kannusta sitä kautta.Ahkerat uupuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2010 - 16:51

Teen niin kuin pyydetään - en yleistä. Tiedän, että pohjoisessa Suomessa on ihan oikeita työttömiä, niitä koulutettujakin duunareita ilman duunia ilman omaa syytään. Taitaa olla myös niin, että yhä useammin näihin työttömien riveihin putkahtaa niitä ansioituneita ahkeria ihmisiä, jotka eivät enää kestä "kuppausta" liian pienillä palkoilla ja liian suurella työmäärällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2010 - 17:32

Enpä tiedä sanoa, onko koko Suomi enään se Suomi.johon olen syntynyt ja jossa puotipuksuna aloitin leivänhankkimisen suuhuni. Kyllä nytkin on huvittavaa kun vanhoja ihmisiä pitäisi olle työmaalla pilvin pimein.
Työ on nykyään välttämätön pahe, sitä pitäisi olla jokaiselle riittävästi, jotta jokapäivänen leipä tulisi
tienattua ja perhettäkin viedä eteenpäin. Mutta mistä viisasten kivestä se murikka otetaan.
Ei ollut tämänpäiväinenkään uutinen kivaa soittoa työntekijöiden korville, asetuppa itse siihen osaan.
Olisi kiva nähdä mihinkä tämä työntekijöiden pompottelu johtaa, mutta taitaa vain isokenkäisemmät olla
nauttimassa työnsä tuloksista.

Lähteet:
ei kiva juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2010 - 18:32

No ei kivaa, mutta itse en edes työttömäksi hae, MIKSI koska mieheni tienaa ja mulle osoitetaan 0€ hintaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 01:04

Niitä "totuuksia" on monenlaisia, ja tuo oli aika köyhä näkemys (mukavan toimistopöydän takaa), mutta huolestuttavaa on miten monet ovat lopen kyllästyneitä työelämän sairaisiin piirteisiin, kun (heikkojen johtajien takia) kaikenmaailman konsultit on Jenkki-teorioineen pilanneet perinteisen Suomalaisen työmoraalin. Nyt on pärstäkerroin ja p.....n nuoleminen kova sana, millä jotkut kyllä pärjää, mutta ei rehellinen ihminen.
Monilla työpaikoilla väkinäiseen "tiimityöskentelyyn" siirtyminen ei sovi, se on vain surkean työnjohdon keino päästä hankalista ongelmista ja laittaa työntekijät tappelemaan keskenään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 09:19

Yhdyn täysin tähän kirjoittajaan ja totuus on,että kunnon mies tai nainen ei työtä saa,kun on yli viisikymppinen ,koska ikä rasismia harjoitetaan aivan avoimesti.Pahaa tekee katsella näitä nuorukaisia lökäpöksyjä pipopäitä,kun ainoana ajatuksena on saada pääsekaisin keinolla millä hyvänsä.Kaikesta ei tosiaankaan voi syyttää hallitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2010 - 10:56

Työttömissä on varmasti sekä työkyvyttömiä että työhaluttomia, kuten tuossa Siikalan teksissä sanotaan. Mutta kyllä sittenkin on iso osa työhaluisia, jotka hakevat töitä, ottavat vastaan pätkätöitä tai jonkin muun kuin oman alansa töitä ja heitä kohtaan tuollainen teksti on epäoikeudenmukaista luettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 04:33

On heitäkin joille työttömyys on elämäntapa, mutta loukkaava teksti rehellistä työtöntä ajatellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2010 - 03:41

Hiljakkoin työnantamisen lopettaneena tekisi mieli edes vähän kommentoida, mutta se saatettaisiin katsoa yleistämiseksi, joten en siis kommentoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 13:12

Mies kirjoittaa asiaa monessa kohtaa. Ei kirjoittaja loukkaa tekstissään mielestäni ketään, erottelee työhaluttomat selkeästi. Ja niitähän riittää.
Muotiasia nykyään on syyttää huonoja esimiehiä ja johtajia, on aika klisesistä mielestäni. Myös työntekijä voi antaa oman panoksensa työpaikan hyväksi ideoina. Kaikki siihen eivät tietysti pysty.
Ammattitaidolla ja selvällä järjellä pääsee kyllä eteenpäin. Suomalaisissa on tosi paljon vain turhan valittajia ja niitä joille kaikki pitäisi olla valmiiksi katettuna eteen.