Kohta koittaa täyden kuun aika. Onko siinä mielestäsi taika?

Avainsanat: täysikuu taika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2010 - 20:11

Täysikuu on kaunis katsella. Suomessa olen nähnyt muutaman kerran niin suuren ja punertavan kuun tien päässä, että tuntui siltä kuin olisi ajanut suoraan kuuhun. Täyden kuun aika mökillä on upea, etenkin kun se heijastaa lammen pintaan.

Kysyjän kommentti

Toiset lammen ja toiset meren rannalla. Kaunista on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2010 - 18:36

Moni henkilö on sitä mieltä, että taikaa löytyy. Asiasta käydään jopa keskustelua verkossa.

www.tiede.fi/keskustelut/tah...97-15.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 18:50

"Täysikuu, sä ihme olet öisen taivahan jne.". Itse vietän täysikuun aikaa liskojen kanssa.
Rakkaus ja täysikuu liittyy vakaasti toisiinsa, mutta mitä ihmettä se kylmä kaukainen mollukka, joka
valvottaa minua pari kolme yötä voi liittyä rakkauteen. Ei ole edes sellaista kohdetta, jonka vuoksi täytyisi valvoa ja rakastaa. Silloin sen taian ymmärtäisin, mutta ei näillä eväillä voi siihen fiilikseen päästä.
Tulee mieleen postikortti, jossa on silhuettina ihminen , jonka käsi on kietoutunut pitkähäntäisen kissan ympärille ja he tuijottavat kuuta. Kertooko se romantiikasta vai unettomuudesta, vai onko siinä sen taika,
että heitäkään ei nukuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 19:17

Taiasta en tiedä että kyllähän täysikuu on komeaa katseltavaa varsinkin näin pimeänä vuodenaikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 20:15

Täysikuu on kaunis, mutta en ole kuuhullu joten ei vaikuta minuun, saati ole ihmis - susi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 21:35

On aikaa ja taikaa - taas uneton yö edessä.... Ei vaikuta muulloin kun silloin kun joku vaivautuu kertomaan että on täysikuu tai hokasen taivaalla itse:):)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 23:07

Kyllä katselin kaunista kuuta ja tähtitaivasta. kyllä sillä oma taika kun ei oikein uneta. Valon määrä yllättäin yöllä kasvaa ja se johtuu juuri tuosta.Se on kun keväällä, luksit pamahtaa kattoon.Silmät kovilla.Kuuhulluista en tiedä mitää. Kaikki hulluja kun valvoo jos ei nukuta.On laitettu taasen tuon kauniin kuun syyksi tämäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2010 - 14:50

Taikaa tai ei, mutta minua valvottaa. Jo viime yön unet jäivät liian lyhyiksi...saas nähdä ensi yötä. Nythän se kolmas tautini muistuikin mieleen: Lapin hulluus, Kultakuume ja Kuuhulluus. Parantumattomia kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 23:52

On ainakin se, että kuuhulluja todellakin on. Itse tunnen yhden jonka luonnekin muuttuu täydenkuun aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 04:53

Kaunista sitä on ainakin katsella.