Millaisen/minkälaiset huoneet haluaisit asuntoosi, ja montako huonetta vähintään/enintään, jos ei ois rahasta kiinni?

Meillä varmaan useimmilla on hyvä maku, mutta se tyssää usein rahaan, jos sitä ois (siis tarpeeks/paljon/jopa ylikin), niin millasen asunnon hankkisit/huoneet jne, väritykset ehkä sun muut, kyl te tiiätte mitä tarkotan, siis kokonaisuus...tarpeet ja 'ylitarpeet' kans, saa prassailla, silvuplee, mie oottelen...ja kehrään

Ite haluisin takkahuoneen, sauna tietty, jne (enempää täs ny viel paljastamatta)

Lisätty: 16.09.2008 - 21:47

terhille tällanen väliaikavastaus vastauskyssäriis: ka tiiänhä mä, jes ja nyyh jne...

Avainsanat: asunto raha huoneet huoneluku raha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 21:04

kah ku miun kodissa, missä rahaa ei ois säästelty ois --> isompi keittiö kun nytten eli se ois nuin 16 nelijöö ja paljon kaappitilaa/ laatikoita. keittiössä olis pariovinen jääkaappi/ osaksi jääviilee. olohuonekkin olisi nykyistä isompi, ehkä 18-20 nelijöö. ois sekä tv- 40-42t ja videotykki. eli olkkarin pitäisi olla ennemminikin pitkä, kuin neliön muotoinen you no. työhuone missä tietokone ja hyllyjä/ kaappi tärkeille ja ei niin tärkeille papereille. neljä makkaria 1. meil kahelle, toinen ja kolmas toivottavasti tulevaisuudessa kahdelle lapselle, jos jumala suo niin kuin sanonta kuuluu. ja se neljäs makkari olisi vierashuone ja kuka tietää jopa kolmanen lapsen huone. thih. kaikki makkarit ainaski 14 nelijöö, lasten huoneisiin pitää mahtua vaatekaapit, koulupöydät ja leluille säilytystilat, eli sanoisinko kuitennii 16 nelijöö, pitteehän lapsilla omaakin rauhaa ja tilaa olla. iskän ja äipän huoneen vieressä ois oma vaatehuone ja wc, miks ei pikku kylppärikin, se se ois luksusta, miun mielestä. vierashuoneessakin vaatekaappi ja muuta kodin säilytystilaa, vuodesohva ja tv:kin. olkkarissa olisi tulikivitakka, niin kuin meitillä nyttenkin on. kylppäri ois iiisoo, niin iso että siin samassa pesutorni ja pyykkinarut, suihku, poreallas ois kiva ja iso löylyhuone. eli kylppärin neliöt ois jo 30. kolme vessaa 1 yleinen wc 1 siel iskän ja äipän makkaris ja 1 siel 30 neliön kylppäris. olkkaris isot ikkunat, niinku meitillä nyttenkin, kesällä kivan valosaa ja talvella myös. keittiössä eekkeri-ikkunat. takkatupa/ huone sekin olis jees, sielläkin tietysti takka ja se ois kivasti sisustettu siel ois kiva oleilla ja kahtella tulta ja naatiskella vain olostaan. huh, tos tais tullakin ne tärkeimmät... eiku joo, kahen paikan autotalli, pihalla iso terassi jossa kiva kesäkalusto ja grillikatos, semmoinen mikä on kokonaan ikkunaa tietysti jonkun näköiset palkit, että pystyssä pysyy.. hoh en jaksa ees kirjoitusvirheitä tarkistaa, sen vert tätä tekstiä tuli...

Lisätty: 16.09.2008 - 21:13

(( nykyinen keittiö n. 8neliötä )) ehkä, mut pien se kumminnii on. muutenki asuitilaa meitillä on n. 84 ja unelma kämpässä/ talossa neliöitä ois 200-250.

Lisätty: 16.09.2008 - 21:30

oikeestaan ois vaan yksi takka. eli olkkari ja takkatupa silleen kivasti yhdistettynä. ois se iso tiivii ja videötykki, takka, baaritiski. ei semmoenen tiski jotta luuloo räkälään tulleensa vaan semmoinen, mikä on kuin tehty, tuohon miun takkatupaolkkari yhdistelmääni. öö siis neliöitä täs yhdistelmässä pitäs olla 30-40. taitaa olla jo liioittelun makua täs miun unemakämpässäin. noh. täähän olikin vain vastaus kysymykseen jos ei olisi rahasta pula vai miten se nyt meni. tää on vaan tät ( fantasiaa/ unelmaa ) kyl sie jonin13 tiiät, ekkö tiiäkkinkö?

Lähteet:
haaveet

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 20:29

Kartanoon muuttaisin ja palvelijat palkkaisin ,mutta autokuskia en hankkisi koska täytyisi olla itselläkin tekemistä.

Lähteet:
Oma pääkoppa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 21:14

Kunnon kartano ehdottomasti... :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 11:48

Haluaisin lisää tilaa kirjoilleni ja takkahuoneen,jossa olisi sauna ja uima-allas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 17:11

Nykyinenon sopiva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 21:17

Loft-asunto johonkin vanhaan tehdashalliin tai sitten itse rakentamalla. Ainakin viisi metriä korkeutta, olohuone, studio/tsto ja avokeittiö samassa avarassa tilassa. Isot lattian rajasta alkavat ikkunat joiden välissä tilaa valokuville ym. Katossa isot vanhan malliset katulamput, toki hieman ekohenkisemmät sisuskalut. Aikalailla tuossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 23:06

Oon vähän silmällä katsellut vanhoja navettoja ja muuntajia, tuskinpa koskaan viitsin ryhtyä urakkaan, mutta ideana olisi vapaa tilankäyttömahdollisuus tarpeita vastaavasti ja väliseiniä mahdollisimman vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2008 - 14:47

Tämänhetkinen 6h+khh+s+k on sopiva just ja just jaksaa siivota.