Mitä tarkoittaa perimmäinen kysymys?

Tällast ku lukee nois aviiseis, ni siks kysyn

Lisätty: 16.09.2008 - 19:46

Ka ku en määkään tie, niin vastausten määrästä päätellen: oisko tää nyt sit perimmäinen kysymys, kun kysyn perimmäistä kysymystä?

Avainsanat: perimmäinen kysymys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 18:48

se voisi olla takasivun viimeinen kysymys,mutta muistelen kuulleeni tuon tai lukeneeni,jotenkin tuntuu ,että se on vakavin kysymys jostakin asiasta,mene ja tiedä,who never know.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 18:51

oisko se perimmäinen kysymys se vihon viimeinen kysymys, johon tulisi viimeistään vastata. eli jos mä nyt kysyn siulta jottain ja sie vastaat ympäri pyöreesti. ja mie sit sen perimmäisen/ vihon viimeisen kysymyksen pistän toivoen, että vastaus olisi tarkempi, eikä mikään poliitikon juu ei vastaus.

Lähteet:
mää oon ihan hakoteillä, mut nuin mää nyt pistin. eli taas nää miun öö ja tota joo ajatukset tuli esille tässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 19:50

Perimmäinen kysymys etsii vastausta elämme ja olemisemme perusteisiin, esim:

"Lopullista vastausta elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen muuhun sellaiseen yritetään selvittää Douglas Adamsin sci-fi-kirjasarjassa Linnunradan käsikirja liftareille"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 11:51

Perimmäinen ajatus/kysymys etsii vastausta elämiseemme ja olemiseemme tällä planeetalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2008 - 17:09

Ollako vai eikö olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.09.2008 - 12:45

Perimmäinen kysymys koskee elämäämme tällä planeetalla, elikkä miksi me olemme täällä yms. Yleensä juuri uskonnot pyrkivät vastaamaan perimmäisiin kysymyksiin, jotka tosin sekularisaation eli maallistumisen takia ovat nykyisin selitetty muilla kuin uskonnoilla etc.

Lähteet:
minä