Käytätkö sähköä säästäen vai unohtuvatko valot ja vempaimet päälle, vaikka et niitä tarvitsekaan?

Avainsanat: sähkönkulutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2010 - 16:36

Meillä aina sähköä säästäen. Se on niin pirskatin pitkä euro maksaa kun lasku lankeaa. Meillä puukiuas ja patavesikin puilla josta se menee suihkuihin.Omat keksinnöt.Lattialämmityksiä ei ole.Ei muita pattereita . Keskuslämmitys talossa, roska puilla ja hakkeilla.Radio ,telkkari, tietsikka tarvii sähköä.Valot.Isännän saha.Tänne sähkö saatiin 1970v.Sitä ennen öljy lyhty ja lamput .Pilkko pimee metsä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2010 - 15:59

Kyllä minä olen hyvin nuuka sähkön kanssa, aina napsuttelen niitä poies.
Vaikka asuntona on vain yksiö, on monta valopistettä, niin tahtoo jäädä aina johonkin
palamaan. sähkö on nykyään kallista ja aina vain tuntuu nousevan.
Leivon paljon ja käytän muutenkin hellaa ruoan laittamiseen paljon, vaikka yksin asunkin.
Tykkään kokata ja sitten lämpimäisiä lapsille. Lattialämmitys on Wc.ssä mutta en käytä sitä, joten
suihkussa käynti on kuin sukeltaisi jääkaappiin.
netti jää usein päälle, mutta en usko, että se suurin syöppö on, ei sentäs öisin ole päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 16:47

Ainoastaan tarvittaessa on täällä sähköt ja vempaimet päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 17:13

Jos lähden kotoa ulos illalla ja koira ja kissa jäävät kotiin tottakai heille valon jätän päälle...
En säästele sähköä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 17:16

Meillä säästetään sähköä, ei turhaa ole valot ja vempaimet päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 19:52

Säästäminen on juurtunut kalloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 20:13

Mitäpä sitä turhaan kuluttamaan. 1970-luvun energiapulan kasvatilla opit jääneet hyvin muistiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 05:41

Olen tottunut säästämään...ainakin sähköä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 07:46

olen sieltä nuukasta päästä. usein istun keinutuolissa ja katson tv´tä pari kynttilää seuranani. mitäs sitä valolla ympäri taloa tekee jos ei tartte nähdä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 09:51

Meillä kyllä sammutetaan kaikki turhat valot, olen tämän tavan myös saanut opetettua lapsilleni. On tuttuja joille menen, niin siellä on täysvalaistus, joka huoneessa valot, vaikka olis keskipäivä !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 11:04

Kyllähän meillä tuota kulutusta tarkkaillaan. Valo kun on päällä niin on, eikä sitä pienin väliajoin sytytetä ja sammuteta. Edestakainen valojen "liksuttaminen" kuluttaa enemmän kuin tasainen valaisu. Varsinaisen valaisun kulutus on minimaalinen muiden kodin laitteiden kulutukseen verrattuna. Muualta säästö tulee kuin valojen "liksutuksesta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2010 - 18:27

Yritän aina olla tarkkana ettei valot ole joka huoneessa päällä turhaan. Tv on aina kiinni jos sitä en katso... Tietokone saattaa monesti olla päällä koko päivän, vaikka en olisikaan siinä. :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 21:45

Valot ja vempaimet kyllä sammutan silloin kun en niitä tarvitse. Virrat niihin kyllä jäävät päälle, harvoin laitan telkkariakaan täysin sammuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 05:08

Säästän sähköä, koska on muutenkin kallista.