Todellisten äkkilähtöjen eli lentokentältä hankittujen peruutuspaikkojen hinnat?

Haluaisin lähteä ensi viikonloppuna ystäväni kanssa reissuun johonkin lämpimään ja ainoa vaihtoehto tässä vaiheessa tuntuu olevan peruutuspaikkojen hommaaminen lentokentältä. Mitenkä tuollaisissa tapauksissa hoidetaan majoittumispaikka matkakohteessa ja minkä hintaisia nuo ovat verrattuna vaikka muutamaa päivää ennen lähtöä varattaviin napsun äkkilähtöihin?

Lisätty: 19.10.2010 - 21:09

Kiitos vastauksista. Juurikin tuota napsun omaa äkkilähtöpalvelua olen selaillut ja tulin siihen tulokseen, että kun vielä viikko tai kaksi sitten noita matkoja etelään (välimeren seutu, kanarian saaret) löytyi runsaasti ja hinnat olivat 300-400e hotellin kanssa, niin nyt syysloman lähestyessä matkojen hinnat ovat ilman hotelliakin 500e ja tarjontaa on muutenkin todella vähän jos ollenkaan. Tästä johtuen ajattelin kysyä jos joku tietäisi noista peruutuspaikkojen hinnoista ja vähän muutenkin kertoa, että saako sitä kautta hommatuilla reissuilla majoituksen kuinka helposti.

Avainsanat: majoitus äkkilähtö lentokenttä peruutuspaikka hinta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 19:41

Kysymiäsi "Todellisten äkkilähtöjen" hintoja en ole netistä löytänyt, se tieto on luultavasti ainoastaan siellä "tiskin takana" juuri ennen lähtöä.
Tässä keräämäni Äkkilähtö-sivustojen linkkejä :
(Googlella löytyy tietysti vielä paljon lisää)
www.akkilahtoopas.fi/saako-a...okentalta/
www.kuumat.com/
www.tjareborg.fi/akkilahdot?...amp;page=0
www.finnmatkat.fi/akkilahdot/
www.rantapallo.fi/akkilahdot/
www.ebookers.fi/
www.finnair.fi/finnaircom/wp...hts/fi_FI#
www.lomat.info/akkilahdot/
www.makupalat.fi/Categories....497ead2fd3

ja tietysti Napsun oma "Äkkilähdöt" tuosta sivun yläriviltä
www.napsu.fi/matkailu/akkilahdot
Kirjaudu sisään ja tee itsellesi sinne oma "Napsun äkkilähtövahti", se tarkkailee äkkilähtöjä puolestasi! ja saat sähköpostiisi juuri haluamasi ilmoitukset.

Lisätty: 20.10.2010 - 12:42

Koulujen syyslomat ovat parhaillaan menossa, varmaan siksi ei juuri nyt ole halpoja äkkilähtöjä ainakaan netissä.
"Kaikissa kouluissa pidetään syyslomaa lokakuun loppupuoliskolla. Syysloman pituus vaihtelee kahdesta päivästä viikkoon. Esimerkiksi Helsingin kouluissa on kahden päivän syysloma 14. -15.10. kun taas kaikki Etelä-Savon koulut ovat lomalla viikon 43, Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan koulut viikon 42."
www.oph.fi/ajankohtaista/uut...010-2011_2

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 20:43

Niin kompaan kysyjään onko jollain tiedossa onko netissä tai lentokentällä ostelulla äkkilähdöllä hintaeroa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 08:28

Äkkilähtöjä kannattaa kysyä matkanjärjestäjiltä tai matkatoimistoilta, kaikki ei nimittäin näy netissä. Lentokentän äkkilähdöt, tarkoitat siis matkanjärjestäjien toimistossa saatavana oleviako??Aika epävarmaa se on tuolla keinoin, nythän on syyslomat menossa Suomessa, sekä aikuisilla työssäkäyvillä että koululaisillakin varmaan vielä jossain päin Suomea.
Kysynnän ja tarjonnan laki määrää hinnat.
Ne ajat jolloin monet menivät lentokentälle kyselemään äkkilähtöjä, ovat takanapäin.
Eli viimehetken lähtöjä (peruutukset viime hetkellä) myydään kyllä vain puhelimitse. Jos vaikka tällä hetkellä joku juuri soittaa ja peruuttaa matkansa, eihän se nettiin ehdi. Hinta on taas toinen juttu eli kun kysyntää on, ei sitä "sikahalvalla" myydä.