Pitäisikö alkaa suosimaan Romanialaisia tuotteita, jotta saataisiin töitä heidän omaan kotimaahansa?

Suomesta saa ostaa ainakin Romaniassa valmistettuja henkilöautoja.

Avainsanat: romanialaiset tuotteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 17:37

Kyllä se niin on, että sen mitä ostan enään, niin harvoin kupin pohjan kellistän ylös ja katson mikä maa sen on tuottanut, Ja ostokseni ovat todella enään niin pieniä, että ei ne niitä romanilaisia elätä.
Vaikka puroista suuret vedet kerääntyvät ei ehkä päde kohdallani tähän.

Lisätty: 30.10.2010 - 20:34

Kiitos käyttäjille valinnasta.

Lähteet:
omaa takkuilua

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 16:38

Tarkoitat näitä Dacioita, Eu oli todella peloissaan ja löyhä halutessaan pyrkijöitä tänne EU- maailmaan. lupasi ja vannoi rahoittaa kaikenlaista, ja nyt on lisääntynyt rahantarve kun on päättäjät Romaniassa sekä Bulgariassa vetäneet rahoja liiveihinsä miljardeja EU -rahaa, ja pieni % on mennyt tarkoitukseen.Vuosia aikaa jo tiesin että ei maat täyttäneet asetuksia, siellä esim. Jätteet poltetaan vahingossa teiden laidoilla, ei ole mitään jätteenkuljetus systeemeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 17:45

ois tuo tietty yx konsti , mutta tuota autoa en kylläkään taitais ostaa jos en sit tiedä mitä muutakaan ostaisin ... yritän suosia suomalaista , jotta täälläkin ois työpaikkoja niitä haluaville :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 18:41

niin, tai suosittais suomalaista ja saatas niitä työpaikkoja suomalaisille.... jokainen tekee omat valintansa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 19:19

Veikkaan että täällä nuo pysyvät, tuskin auttaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 19:39

Jossain mättää pahasti mutta missä. Eiköhän puskaradio mennyt ympäri maapalloa noiden varakkaitten kiertäjien korviin
. Olen sitä mieltä, köyhä ei lähde mihinkään omasta maasta.Raha on tässä se jota jaetaan enemmän kuin oman maan kansalaiset osaa pyytääkään.
Nyt jo tilastoista näkee että matkalaisiet nostaa yhteiskunnalata enemmän rahaa,kun kansalaiset tulee pienellä toimeen ja ovat antaneet työpanoksensa pitkällä aikavälillä tämän yhteiskunnan hyväksi.
Matkaaja ,matkaa ja kulkee.

Lisätty: 19.10.2010 - 19:52

yle.fi/uutiset/talous_ja_pol...70558.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 20:30

Olen tarkka rahoistani, enkä usko romanialaisen laadun olevan rahan väärtti. Tästä syystä jätin suosiolla erään ns. saksalaisen romaniassa kootun kodinkonemerkin ostamatta ja ostin takuuvarmaa Mieleä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 21:15

En usko, että pelastaisi Romanian kerjäläiset,en myöskään keksi keinoa lopettaa tätä kerjäämistä.Romaniassa on asiat tosi huonosti olleet niinkauan,kun mie muistan,en todellakaan haluaisi olla Romanialainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 08:38

En tunne yhtään romanialaista tuotetta joten en voi niitä suosia. Ei se toimi ainakaan Romanian romaaneja köyhyydeltä pelastaisi, kyse siinä maassa on ihan muusta.
Ja se laatu sitten, en usko että kelpaisi ainakaan minulle oli se mitä oli. Romanit ovat sielultaan vaeltajia, se on hyvä muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 20:20

Mitähän muuta sieltä Romaniasta mahdetaan Suomeen tuoda kuin niitä autoja ja kerjäläisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 21:26

Ei se heitä auta. Ehkä täällä saa kerjäämällä enemmän kuin siellä työssä raataessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 05:16

En tiedä, käännyttäisin oitis rajalla kotimaahansa, sinne mistä ovat tulleetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2010 - 15:23

Puolimakea, pehmeähappoinen valkoviini Romaniasta! Fetaska .... nostalgisia muistoja ...

ainoa joka nyt tuli mieleeni (eikä sekään kovin hääppöinen)

(Alkon tuotenumero 004931)