Huomenia! Suomalaista jääräpäisyyttäkö?

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=2265526

Avainsanat: väistäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 13:38

Voi voi hukkaanheitty tilaisuus olla huomaavainen ja kohtelias tienkäyttäjä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2010 - 07:56

Varmasti, ainakin osittain, on ollut kyse myös jääräpäisyydestä. Uutisen kuvaa tutkaillessa näyttää siltä, että henkilöauto seisoo tien reunalla ja linja-auto keskellä tietä. Ainakin näin tulkiten olisi bussi voinut siirtyä tien reunaan. Olihan kyseessä sentään nuhteeton kuljettaja?
Mutta, mahdoton tietää totuutta kun ei itse ollut paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 08:01

No en nyt ihan ainakaan bussin kuljettajan jääräpäisyydeksi laittaisi sitä, bussi on iso auto ja mielestäni pienemän on väistettävä, mutta myöskin suuremman jos hänellä on sellaiseen mahdollisuus.

Kyllä sitä tulla kesäisillä mökkiteitllä peruutellaan monia satojakin metrejä taaksepäin, jos kapealla mökkitiellä vastakkain satutaan ja vielä senkin jälkeen morjestetaan reilusti

Mutta, että poliisikin paikalle, tosi suomalaista jääräpäisyyttä.
Voihan se pikkuauton kuljettajakin olla nuhteeton, ilman takavarikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 09:07

Huomenia täältäkin.Lähinnä tyhmyyttä, ei niinkään jääräpäisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 10:04

Nykyajan turnaus, jääräpäisyyttä, mutta olisi henkilöauton kuljettajan tiedettävä että linja autolle jää häviölle... kun kerran tuo on isompi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 13:53

Yleensä menee niin, että pienempi väistää. Niin kannattaakin tehdä. Ei se auta vaikka on oikeassakin satuttaa kuitenkin enemmän. Kyllähän merelläkin pienveneet väistävät isompis laivoja ihan jo turvallisuussyistä. Miltähän sekin tuntuisi, kun jalankulkija huutaa auton alta: "Olin oikeassa"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 14:49

On voinut olla pienemmässä skaadassa kuski kokematon .Pelännyt siinä isoa ja komeeta.Joutunut paniikkiin.Apua auttakaa mitä minä teen.Eikä kukaan kuule.Bussi parhaaksi katsoi tuijottaa kaunista tyttöä silmiin. Eikä tohtinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 16:29

Voihan siihen pikkuautoon tulla tekninen vika kriittisellä hetkellä. Olis bussikuski jyrännyt yli isomman oikeudella.
Tuokaan juttu ei anna minkäänlaista kuvaa asian todellisesta laidasta.
Joskus aikoinaan menin bussilla töihin ja sen linjurin kuljettaja lähti pysäkeiltä peilehin katsomatta, niskojaa kytristellen ja kuulostellen milloin rytisee.
Sen jälkeen ajelin työmatkani itse omalla ja kalliisti busseja väistellen.
Joukoissa on pelottavaa voimaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2010 - 21:12

Tuli mieleeni Simo Salmisen laulu sinisestä bussista: ajelin bussia sinistä, kun kaverit alkoivat inistä, sä ajelet liian hiljaisesti - kauan mun pinnani kesti. Mut viimein päätin mä näyttää ja hevosvoimia käyttää - en tiennyt, että lysti oli kallista, kun peruuttelin bussia tallista. Ja tarina alkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2010 - 15:27

Henkilöauton kuljettaja tuossa tyhmyytensä jääräpäisyydellään osoitti. 50 metrin peruutus pienellä autolla ei olisi ollut temppu eikä mikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 20:49

Typerä pässi siellä henkilöauton puikoissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2010 - 05:22

Sitä taitaa olla.