onko ideoita miten 1v ja 3v saadaan lennolle ilman huutoa?purkka ei auta..huonoja kokemuksia viimekerrasta..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 16:09

Kysymys on ilmeisesti korviin sattumisesta? Pienillä lapsillahan tätä yleisesti esiintyy, toivottavasti kyseessä on kuitenkin ohimenevä vaiva. Itselläni näin ei ole, vaan kyse on lääkärin mukaan korvakäytävien ahtaudesta, johon ei ole mitään hoitoa ja siksi joudun kärsimään jokaisella lennolla korvien vihlonnasta.
Parhaaksi olen todennut seuraavaan yhdistelmän:
Ennen matkaa sekä burana että apteekista saatava tabletti joka tasoittaa painetta korvissa. Lisäksi hyvä apu ovat myöskin apteekista saatavat Earplane-painetulpat, jotka kierretään korviin. Varman päälle voi hankkia vielä röörejä avaavan nenäsuihkeen. Ei muuta kuin purkka suuhun ja menoksi! :D

Noin pienille lapsille nuo "painetabletit" eivät muuten välttämättä sovellu, mutta ehkä apteekista löytyisi jokin vastaava tuote?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2008 - 17:03

Mulla ainakin auttaa kun syö oikein kovaa purkkaa ja haukottelee/nieleskelee.. Mulla ei tosin kylläkään koskaan suurempia ongelmia ole ollut tällasen vaivan kanssa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2008 - 17:19

Maailman suosituinta lentokorvatulppamallia, amerikkalaista EarPlanesia on myyty jo yli 10 miljoonaa paria eri puolilla maailmaa. Suomeen nämä tulpat tulivat nelisen vuotta sitten, ja tuotteen maahantuojan Knorringin edustaja Jan Linsen kertoo, että menekki on jatkuvasti kasvussa. Lentokorvatulppia myydään Suomessa verkkokaupan lisäksi apteekeissa.

EarPlanes-tulppia on saatavissa kahta kokoa, aikuisten ja lasten. Lasten koko sopii myös aikuisille, joiden korvakäytävät ovat ahtaat.

Tulppaparin vähittäismyyntihinta on kymmenkunta euroa. Valmistaja suosittelee uutta paria kullekin meno-paluulennolle.

www.esaimaa.fi/Teema---Kunto...5427763/54

Lisätty: 16.09.2008 - 17:22

kaksplus.fi/keskustelu/t1004314

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.09.2008 - 19:01

Pienten lasten kohdalla voi myös antaa juotavaa tuttipullosta. Nesteen juominen pullosta auttaa paineentunteeseen korvissa. Nieleminen auttaa tärykalvoja liikkumaan nousuissa ja laskuissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.09.2008 - 12:09

Tuhannet kiitokset vastauksista,ei muuta kuin apteekkiin ja lomalle ilman stressiä..