Vetoan ihmisiin että ruokkikaa pikkulintuja jos vaan voitte.

Itse laitan talvisin lintujensiemeniä noin 400kg.Kauraa ja auringokukansiemeniä.Rasvat päälle noi 10kg riippuu talvesta.Oravatkin osaavat sitten myöhemmässä vaiheessa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 22.10.2010 - 00:11

Olen jo kauan ruokkinut lintuja - ja oravia. Teimme oikein ison lintulaudan tuohon pihallemme että kaikki nälkäiset mahtuvat aterioimaan jonottamatta.

Kysyjän kommentti

Kaunis kiitos kaikille .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2010 - 11:10

käytän kohtuutta tuossa ruokinnassa, sulla aika massiiviset määrät. mutta ne joilla mahdollisuus niin onhan se hyvä antaa jyvä tarvitsevalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 11:24

Me olemme viikon verran jo ruokkineet lintuja, tai oikeastaan kesällä myös, Sepelkyyhky pariskuntaa ruokin ylivuotisilla pähkinöillä ja tekivät 3 pesää ja 3 poikasta, lähtivät 2 viikkoa aikaa lämpimämpiin maihin viimeisen poikasensa kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 11:29

Itselläni ei ole paikkaa minne ruokintapaikat laittaa. Mielelläni lintuja auttaisin. Lintujen ruokinnassa tulee muistaa, että jos ruokinnan aloittaa pitää sitä jatkaa koko talven yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 11:50

Ruokkiminen on ihan oikein. Pitää vain muistaa, että jos ruokinnan aloittaa, niin sitä pitää jatkaa yli talven. "Tuuriruokkijat" tuonevat enemmän harmia kuin hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 12:30

Tottakai pitää auttaa avuttomia luontokappaleita, tulee kyllä pitkin kesää ruokittua myös nuo taivaan linnut, kun mukamas vien Kupittaan puiston lammikko linnuille, niin harakat ja lokit ehtii ensin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 12:36

Täällä ei ruokinta taida olla tarpeen.
Papukaijoille voisin laittaakin lintulaudan, mutta eivät taitaisi terasillemme löytää.
Naapuri ruokkii itse oman riikinkukkonsa ja tavallisen sellaisen kanoineen, joten sieltä riittänee pikkulinnuillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 14:04

cityihmisten olisi hyvä muistaa, että cityeläimet ovat villieläimiä, ja antaa niiden elää omaa, luonnonmukaista elämäänsä.
ruokinnan haittapuolina voidaan pitää mielenkiinnon menettämistä luontaiseen ruokaan ja liiallista kesyyntymistä. lintuja ei pitäisi ruokkia suoraan maahan, sillä yksiselitteinen haitta syntyy liian runsaan ruokinnan tähteistä, jotka joutuvat yöaikaan rottien suihin. ( tämän kopioin erään kaupungin verkkosivulta)

mutta kaikesta huolimatta laitan maalla asuvan tätini ikkunan takana olevan puun oksalle linnunruoka-automaatin, ja myös huolehdin että siellä on ruokajatkumo.
tätini tykkää katsella lintujen hääräilyä ruokapaikalla ja onpa siellä oravatkin käyneet herkuttelemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 16:40

Asun kaupungissa kerrostalossa ja lintujen ruokinta ei paikan päällä onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2010 - 21:02

Meidän talo on ihanteellisella paikalla.Metsän reunalla. Ruokimme lintuja ympäri vuoden.On paljon katseltavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2010 - 18:54

Yritän muistaa ruokkia linnutkin.