Onko kaivoksesta pelastettu miehiä ennenkin?

Lengeden kaivosturman kapselipelastus 1963

Ylen elävä arlisto; www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=9535

Avainsanat: kaivosturma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2010 - 09:10

Onhan niitä kaivosturmia ollut useitakin. Osa on päättynyt onnelleisesti ja osa ei. Taitaa olla kyseessä ajoittain toistuva tapahtumasarja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2010 - 13:43

Olihan tänä vuonna kiinassakin...
www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...6_ul.shtml

www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/...52872.html

tässä nyt pari joissa pelastettuja...

Lisätty: 14.10.2010 - 13:47

En muista tuota vaikka olinkin silloin kouluikäinen...

Lisätty: 15.10.2010 - 14:16

5 kaikkien aikojen palastamisia kaivoksista

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...1_ul.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2010 - 14:12

Jumppiksen ja Toffen linkit todistavat että on sitä ennenkin pelastettu ihmisiä kaivoksista niin pelastuskapselilla kuin muillakin konsteilla. Tämä Chilen loukkuun jääneiden kaivostyöläisten pelastusoperaatio ei siis ole mikään uusi ennen kokematon juttu vaikka upea sellainen onkin ja me kaikki saamme olla siitä ylpeitä ja ikikiitollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2010 - 14:30

Onhan niitä harjoiteltu.Kapseli tai kori, mikä olikin .Varmaan näin hyvä versio ei ollut silloin. Kun mitä nyt tässä tuoreessa operaatiossa. Aina kehityyvät.Saksassa jo 1963v Lengeden kaivoksesta 58metristä 11 miestä.Se oli aika vaikee miesten osalta kun eivät päässeet edes kaivoksessa liikkumaan.Oli niin vähän tilaa.Olivat huonossa kunnossa ylöstultuaan.Aina oppiivat uutta , nyt miehiä haettiin ylös 620metristä. Vähän on eroa tullut ,tekniikka lisääntyy ja tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2010 - 08:50

Kyllä on, en vain muista missä ja koska.