Kutsutaanko sinua äitiksi, äidiksi, äiskäksi, äipäksi, äityliksi, mutsiksi, emännäksi vai vaimoksi tai mummiksi?

Miehetkin saavat vastata miksi kutsuvat vaimojaan.

Avainsanat: äiti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.10.2010 - 11:06

Äiti haluan olla, vaikka yksi tyttäreni nimittelee minua muille mutsiksi. Mutsi en haluaisi olla. Olen myös isoäiti. Sana painotetaan äiti-puolelle, kovaa huudettaessa kuuluu vain äiti. Mikäs sen mukavampaa! Olen eräälle miespuoliselle tuttavalleni "rouva", sekin kuulostaa ihan siistiltä. Molempia etunimiänikin käytetään kutsumaniminäni, toista jopa lyhennettynä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2010 - 06:59

olen äiti ja mummi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:13

Äiskä tai äippä ja Mari-mummo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:31

Minua kutsutaan mutsiksi ja pikkuihmiset mammaksi, joskus ovat luulleet että mamma on oikea nimeni kun mieheni on puhutellut minua maarit nimellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:56

Äiti, Mummo ja emäntä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 08:40

Äiskäksi lapset sanovat ja mummi olen tyttären lapsille..Aikanaan tyttären lapset sanoivat mummot ovat vanhoja ja mummit nuoria..siksi alkoivat sanomaan mummiksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 09:01

Olen kuulut merja,vaimo,äiti,en muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 09:25

Meillä käytetään suomen kielen perussanoja. Nuo kaikenmaailman muunnokset sanoista ovat omasta mielstäni hirvityksiä. Käytämme toisistamme etunimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 09:28

Poikani kutsuu minua äiti,äiskä,äitikkä,mieheni kutsuu minua etunimellä tai etunimestä väännetyllä lyhenteellä,joskus kuulen myös kutsuttavan meidän rouaksi.Eräs ystäväni kutsuu minua äitiliiniksi,kun hänen oma äitinsä on kauempana asumassa ja minä olen täällä äitiliini hänelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 10:07

Lapseni kutsuvat minua äidiksi.Eka lapsenlapseni joka jo osaa puhua sanoo minua mummmoksi.Näitä meillä käytetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 13:51

Äippä. ja reilun kuukauden päästä minusta tulle MUMMI!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 14:41

etunimelläni minua kotona kutsutaan,
oli sitten tilanne mikä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 16:58

Kaksi vanhinta tytärtä kutsuu äidiksi, nuorin mutsiksi (on Helsingissä ollessa oppinut sen).
Hyvälle sielun veljelle olen äiskä. Lapsen lapsille olen kelle mummo, mummi ja mummu.
Kaikki käy, kun ei eukoksi sanota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 18:25

Mutsi ja vaimo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 20:49

Iskä ja pappa ovat nimityksiä, joita rakkaammat käyttävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:38

Iskäksi sanovat. Ja jos oikein pitäisi jotain saada niin siihen lapset liittävät kaikenlaista mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:43

Tuo mamma.