Erotatko sinä hirven metsosta?

Taanoinen metsästäjä ei erottanut ja ampui hirven metsona.Viime metsä retkellä minun läheltäni pyrähti lentoon kaksi ukkometsoa ja säikytti minut pahanpäiväisesti.Mieheni näki samallareissulla kaksi teertä.

Avainsanat: hirvi metso teeri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 11:29

Tuosta tuli mieleen tarina.

Isäntä ja renki olivat hirvimetsällä.
Isäntä ampui hirven. Renki sanoi katsos vaan kun me kaadettiin hirvi.
Isäntä kysyi, että ketkä me?
Lähemmän tarkastelun jälkeen isäntä sainoi.
Katsos vaan kun me kaadettiin naapurin Mansikki.
Oli rengin vuoro kysyä, että ketkä me?

Niinhän siellä metsässä voi sekoittaa hirven johonkin muuhun eläimeen.
Itse kyllä erotan hirven linnusta. Ainakin niin uskoisin olevan.

Kysyjän kommentti

Tämä sinun vitsisi kutitti mukavasti meidän nauruhermoja,nauroin oikein vedet silmissä,kiitos nauriusta.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 10:38

Puun oksalla istuessaan vaikeita erottaa, lentäessään erottuvat melko helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 10:45

Ei entinenkään mummo muuramessa erottanut ukkoa karhusta. Kehui kaverilleen että tuossa vieressä on huonomäköinen mies kontillaan kans poimimassa lakkoja.
Kaveri tuohon KARHU p....le ja sitten mentiin!!!

Tarkkaan tuostakin saa etsiä metsoa; www.aijaa.com/v.php?i=6826257.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 11:30

Kyllä minä ne erotan vaikka en ole metsoa elävänä koskaan nähnyt, hirviä olen jo lapsuudessani nähnyt pihallamme, asuin Ruissalon saaressa lapsuuteni ja kiima-aikaan oli lasten vaarallista olla pihalla, ovat meinaan hurjia ja isoja eläimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 11:38

www.youtube.com/watch?v=bC4xnp4AHqA Elävästä elämästä hirven metsästys. Linja-autotkin vaarassa.Melkein mikä vaan käy.Itse erotan komean metson hirvestä. Olen jopa katsellutkin aika läheltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 12:27

Kyllä varmasti erotan.... enkä ole siinä "tilassa" kun tuo mainittu metsästäjä josta nyt lehdissä kerrottiin. Ei alkon kautta metsälle!!

Lisätty: 06.10.2010 - 10:45

Puun oksalla keikkuvaa hirveä en ole koskaan nähnyt (tuo yksi ampuja kait näki), lintuja kyllä puissa ihan päivittäin. Olisko salakaatoa yritetty selittää tuolla tarinalla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:04

juu hirvi vai ei laulettiin laulussakin tai niin juu lauletaan kyllä vieläkin ... mutta aikas on paha vika silmis , jos noita kahta ei toisistaan erota ... minäkin jopa , joka en näe hyvin kauas niin ne erotan ....ainakin vielä,kun en ole sokea :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:31

Paluumatkalla viime viikkoiselta pohjoisen reissulta meinattiin saada metsopaisti, ukkometso oli tien vieressä kaiketi laskemassa autoja, kun hurautimme ohi. Niin läheltä en ole päässytkään tuttavuutta tekemään. Hirviäkin olen nähnyt, mutta en onneksi samalla reissulla enkä samassa paikassa. Erotan pienemmälläkin biologian opiskelulla kyseiset eläimet toisistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:55

Niillä on pikkuisen koko eroa pitää olla melkein sokea jos kahta eri eläintä ei tunnista HUH HUH!!!

Kerran kun tultiin tyttäreni kanssa Helsingistä vuosia vuosia sitten joku eläin oli jäänyt auton alle tyttäreni kiljaisi tuolla on kettu tai orava (sama värihän noilla on), oravahan tuo oli kokonsa puolesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 17:30

no nyt jo minäkin oin sanoa, että kyllä hirven metsosta erotan, jollei satu olemaan vasemmalla puolella molemmat, silloin en erota kumpaistakaan. Mutta eipä minulla tappovehkeitäkään mukana koskaan ole, jollei körkös kieleni vahingoita toista niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 19:26

hirvellä neljä jalkaa ja metsolla 2.
sekä koolla ja värilläkin on eroa.
jo niistä pitäisi eläimet tuntea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 19:49

Kyllä hirven tunnistaa,kun on nejä jalkaa...ja muutenkin suurempi,kuin metso..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 00:14

Taatusti, vaikka lasit olisivat jääneet kotia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:03

eiköhän nuo erota jos vastaan tulevat. tietysti sitä voi katsoa kiiruissaan puskassa olevaa väärin ja tussauttaa. on niillä kyllä pirusti kokoeroa........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:22

Totta mooses erotan. Harvemmin olen nähnyt hirveä lennossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 10:14

Kyllä erotan, kun näköni pelaa.Onhan hirvi aivan eri eläin ja paljon kookkaampi.Joo hyvä Marjaana sinä sen sanoit eivät hirvet kyllä lennä,vain sadussa voi olla mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:30

Ainakin eilen illalla kun tulimme mökiltä kotia erotin. Sanoin rauhallisesti isännälle siitä pelkääjän paikalta että hirvi. Totesi että niinpä onkin - melkein samalla kohtaa kuin viime vuonnakin näihin aikoihin.
Mutta salakaato kun on kyseessä, niin silloin herkästi erehtyy.