Tunnistatko intervallit?

siis nuottien maailmassa

Avainsanat: intervalli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 08:32

Musiikin, sävelten ja laulun maailmaan kuuluu kysymäsi intervallit. Minulle tulee näin hoitajana mieleen vanhuksen intervalli-jakso jolloin hän esim. lähtee kotoaan vaikkapa hoivakotiin tai terv.keskukseen viikoksi, kahdeksi ja kotona oleva omaishoitaja saa silloin levätä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2010 - 07:57

Nuotit on mulle ollut lapsuudesta asti hebreaa lauluääntä kyllä löytyy ja siksi tuo laulu numeroni on aina ollut 9 kouluajoiltani kun nuo nuotit ei men mulle jakeluun...

Mut tuli tuo intervalli tutkittua nyt ja kahden sävelen välinen korkeusero.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Intervalli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:01

Minulle tuo musiikkimaailma on aika hebreaa. Intervalli sanan kyllä olen usein kuullut eri yhteyksissä. Kuuntelen kyllä sujuvasti ja joskus laulunkin kajautan. Ei enempää, eikä vähempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:19

Juu laulun intervalli taso kyllä toimii täälläkin kahdella eri tasolla ja tarvittaessa muutoinkin, en todella tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:36

enpä enää, siitä on jo aikaa kun nuorena likkana viulunsoittoa opettelin. ja se viulunsoitto jäi sitten myöhemmässä vaiheessa, tuli muita harrastuksia.

mutta täällä voi tarkistaa tietämyksensä intervalleista:
koti.mbnet.fi/~mattij/iv/iv01.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 09:40

Eikö ole kummallista äiti jolla 2 lasta musiikin maailmoissa ei tiedä intervalleja. Aika konstikasta.
Toinen tekee biisejäkin ,Mutta minä en. Olen joutunut kuuneteleen kotona kovaa treeniä.Toinen pianolla ja sellolla. Toinen raskasta metallia.Treenasivat täälä 15 vuoden ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 10:16

en ymmärrä inttervalleista mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 14:13

aatokseni meni samaan rataan mariaanan kanssa , mutta jo on musiikin tunnit jääneet hamaan unholaan , jotta en nitä muista enään ... no paljon on unholaan oppia jäänyt , ehkäpä se kertaus ois sit oppien äiti ... mut mut ... ei jaksa enään musiikkia opiskella .. sen vaan mitä sit korvalla kuulee se mieleen saattaa jäädä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 19:57

Ei ole laulunääntä..enkä ymmärrä intervallia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 00:20

Ovathan nuo tulleet tutuiksi. Yleisin ja käyttökelpoisin tapa kertoa kahden sävelen välinen korkeusero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2010 - 07:07

nuotit....niitä mustia kökköjä viivoilla.....en tunnista. koulussa varmaan käyty perusteet läpi mutta kyllä kuulotuntumalla jotaan pimputtelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 11:20

Ootas, laulan ne sinulle: priimi, sekunti, terssi, kavrtti, kvintti, seksti, septimi, oktaavi. Ja sama ylhäältä alaspäin. Eikös ollutkin kiva laulu. Kolmisoinnun kautta osaan niitä tapaillakin, mutta muuten en ole kovinkaan hyvä niitä nuoteista laulamaan. En ole jaksanut harjoitella tarpeeksi, enkä enää tarvitse sitä taitoa mihinkään, kun olen lopettanut kuorossalaulamisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:26

Minä pöhkö laulan kuorossa alttoääntä. En edes tunne nuotteja.