Oletteko joutuneet jonkun eläimen ahdistamaksi?

omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...OKboksi_p1

Avainsanat: metso

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2010 - 10:36

Kerran Lapin omalla menin tammikuun pakkasilla puceehen. Juuri kun pääsin pömpeliin istunnolle, niin ulkona kuului kauhea rytinä ja säikätyneenä juoksin kirjamillesesti housut puolivälissä mökille. Ikkunasta sitten katsoimme ja nauroimme metsänpetoa, joka oli satapäinen porolauma mökin ympärillä.

Amulla kun katsoimme jälkiiä niin koko piha oli kuin tikattu poron sorkilla, vieläkin nauratti , kun oli tullut juostua apua huutaen pimeässä mökille.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2010 - 09:02

ei ahdistamaksi suoraan sanoen, mutta inhoan koiria, jotka kylään mennessä syöksyvät koivet oikosenaan ja korvat viivana vierasta vastaan pystyyn hyppien. Ja talonväki ei komenna mitenkään.
Ennen vanhaan sukkahousujen aikaan monet sukkahousut siinä silmät sai juoksemaan kilpaa koiran kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 09:35

taannoin kalkkunaparvi ahdisti minut pakenemaan ulkorakennuksen vanhaan puuceehen vieraillessani maalaistalossa , jossa kalkkunat olivat vapaana pihassa.
muut luontoeläimet eivät ole hyökkäilleet paitsi vaapsahaasparvi, mutta onnekseni pääsin autoon suojaan.
( vaapsahaanen -> ampiainen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 11:38

Hirven sekä soitimella olevan metson ahdistelemaksi olen ainakin Suomessa joutunut. Emiraateissa kerran yksi kameli ihastui ja yritti väkisin tunkea mukaani sekä Thaimaassa urostiikeri ruikki pissiä päälleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 11:39

Kotipaikan pässi 40-luvulla tarjos sarviaan takapuoleeni jos ei älynnyt pitää varaansa!
Keran onnistui ja teki makiaa.

Lisätty: 04.10.2010 - 14:16

Nyt muistin kävi metso myös morjestamassa;
www.aijaa.com/v.php?i=6821321.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 12:50

Varis ahdisteli minua,kun polin töihin,ei millään uskonut,että en omi sen poikija.Ampiainen onnistui pistämään miuta polveen,nyt kesällä ja kissani ahdistelee minua päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 13:42

jos kärväsen ja hyttysen vitinä katsotaan ahdisteluksi - kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 15:15

On tullut joskus eläinhoitolassa ollessa joutunut kiperään tilanteeseen rääkättyjen koirien vuoksi, rauhallisuudella ja puhumisella selvinnyt. Ei ole tarvinnut ottaa pyydystyskeppiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 19:32

Kerran metsäpolulla kävellessäni...hyökkäsi 2:si seefferiä haukken minua kohti..Omistaja huusi niitä luokseen mutta eivät totelleet...Jähmetyin ihan paikalleen ,kun olivat kohdallani ja pyörivät minun ympärillä...hirveä haukunta päällä..onneksi eivät käyneet kiinne..
Olen saanut kammon seeffereihin,kun lapsuuskaverin raateli seefferi tosi pahasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 21:23

Noita irto koiria olen saanut perääni ja kimppuuni.Pelottaa kun näkee irtokoiran ison.Ennen oli terjeriä irrallaan ne oli aina jonkun kimpussa .Muakin kävi ranteeseen kiinni ja veri juoksi oikonaan. koira senkun innostu. Veli tuli takaapäin otti koiraa niskasta kiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 07:51

Ruissalon kansanpuiston hanhet osoittivat mieltään luonnossa liikkujalle. Tosi ärhäköitä olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 15:08

Mummolassa oli oikein jukuripäinen lehmä, joka ei sietänyt lapsia lainkaan. Jännityksen vuoksi sitten menimme lehmihakaan ja niinhän siinä kävi, että lehmä huomasi meidät ja lähti juoksemaan suoraan päin. Kirkuen karkuun suurelle kiviröykkiölle ja huutamaan ukkia ja mummua apuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2010 - 21:09

Joo - mun koira seuraa minua kun "hai laivaa" etenkin kun on hänen mielestään "oikeat vaatteet päällä" (lue:lenkkikuteet) Vessaankaan ei pääse yksin - "ahistaa ja vahtii mokoma silmä tarkkana"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 08:30

Meren rannalla lokkien, ovat inhottavia, lentävät pään yllä ja saattavat käydä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 23:08

Jo vain. Oma nimikkopässini päätti kostaa oikein korkojen kera sen kun olin aina ruokaa viedessäni kalauttanut sitä ruokakupilla päähän. Oltiin nauriita nostamassa kun pässipirulainen pääsi karsinastaan irti ja kohdisti komeat sarvensa meikätytön takalistoon vähintään yhtä monta kertaa kuin olin kalutellut sitä aivokoppaan. Perhe sai minut pelastettua tuomalla maitorattaat pellolle johon kiipesin enemmän kuin kiitollisena. Jos minä olin tyytyväinen saamastani turvapaikasta, niin pässi ei.