onko se suuri rikos jos ei maksa tv lupaa..

mietippä vain kuinkapaljon valtaapitävät ottaa tästä yhteisestä kakusta kyllä tv lupa on pieni rike tässä. mistään ei ole tarvinnut luopua .olen vain lopettanut turhat maksut. ainoa vakuutuskin on vain pakollinen liikennevakuutus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2010 - 23:45

ei ole, en ole ikinä maksanut, tosin nyt ei ole televisiookaan. vaikka sellasen joskus hommaan, en lupaa maksa, ylen kanavat ovat turhia ja en niitä katso

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2010 - 01:03

erkkipojan kanssa aivan samaa mieltä, nyt tarvittaisiin "kansalaistottelemattomuutta" aika monessa asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 03:02

Rikoksena se ei ole suuren suuri, mutta rangaistus on aika kova, jos jäät kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 08:18

Ei se suuri rikos ole, tiedän pariskunnan joka ei sitä lupaa maksa ja eivät ovea muuten avaa jos ei postiluukusta huutele että Maarit täällä, on sekin orjallista elämää ja vaan tv luvan takia ettei oveaan voi reilusti avata,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 08:52

Murha on suurempi rikos,mutta kyllä minä lupani maksan olen aina maksanut,en pelkää ovikellon soimista.Maksoin poikani TV luvan silloin,kun hän opiskeli,oli kesätyöstään saamilla rahoilla ostanut kalliin television,enkä halunnut ottaa sitä riskiä,että virkavalta sen vie.Opiskelijat on tunnetusti huonoja TV luvan maksajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 08:57

Muutamia vuosia elin kaupungissa maksamatta tv-lupaa...muistaakseni ja hyvin meni. Nyt on lupa-asiat kondiksessa, mutta telkkarista tulee enimmäkseen katsottavaksi kelpaamatonta, ala-arvoista pas... jota aikuinen vähänkin fiksu ei viitsi katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 08:59

ei ole iso rikos, mutta jos kallis telkkari, ikävä sitä on menettää ja sakkoja maksaa.

en ole koskaan TV-lupaa maksanut, en yksin enkä kaksin asuen. eikä kukaan kyllä sitä ole kysynytkään.

Lisätty: 03.10.2010 - 10:36

Jos huoneistoa/asuntoa ei käytetä matkan (ulkomailla oleskelun) aikana, voi televisiomaksun keskeyttää. Ilmoitus Viestintävirastolle ennen matkaa riittää.
Lyhin aika maksun keskeyttämiselle on yksi kuukausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 09:19

Eihän se nyt niin iso rikos ole, mutta jos siitä jää kiinni, on rangaistus paha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 09:37

No voihan nyt pojat, empä maksa minäkään sitten seuraavaa lupaa.
Minulla on Helsingissä TV kuukauden tai toista rikki, ilmoitin,että en maksa TV lupaa.
Johanpaluupostissa tuli kirja teidän kaupunginosassanne pidetään tarkastus silloin ja siloin oli jo
uusi TV, mutta luvan kävin kiltisti maksamassa.
On se aika hoopoa vieraan huudella postilaatikossa, kuka kulloinkin tulee.
Tiedän tapuksen jossa TV on piilotettu isoon kaappiin ja ovat avataan kun TV.tä katsotaan.
En ole kade niille, jotka eivät maksa, mutta en uskalla itse ehkä olla se rohkea joka ei maksa.
Tiedän tuttavani, joka ei maksa, mutta en ole innokas "polttamaan" häntä senkin voisi tehdä, onhan lupa
lakisääteinen kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 10:10

Minä olen sitten varmaankin maksanut sen sinunkin lupasi, ja eihän se oikein reilulta tunnu, että jotkut laistaa siitä, vaikka telkkaria katsovatkin. Minä kun katson niin vähän. Olisikin parempi, että laadittaisiin joku maksu-tv Ylenkin kanaville, niin että saisi ostaa katseluaikaa haluamilleen ohjelmille. Sen ei luulisi olevan mitenkään mahdotonta nykytekniikan turvin. Onhan niitä muitakin maksullisia kanavia ja kanavakortteja. Näin katsoja maksaisi vain niistä ohjelmista, joista on todella kiinnostunut. Taitaisivat vain Ylen maksut pienentyä melkoisesti. Moni (tyhjän)toimittaja saisi kenkää, hömppäohjelmat vähenisivät ja ehkä se toisi tullessaan jotain uutta ja parempaakin tv-tarjontaan. Nykyisin minua ei juurikaan uutisten ja ajankohtaisohjelmien lisäksi kiehdo mikään koko toosassa.
Sitäpaitsi olen monta kuukautta pois Suomesta, ja silti maksan joka kuusta. Hyvitystäkän en siitä saa. Enkä ole sen vauraampi kuin joku toinenkaan. Että maksakaa vain muutkin se lupanne. Jos teillä kerran on se TV.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 10:32

Kyllä kansalaisia kiusataan ja uhkaillaan. Meidän pappa aikanaan muutti osakkeeseen maalta .Eikä halunut tv lupaa, kun en sitä oikein paljoa katselekkaan. Sitten kertoi meille .Että oven takana seisoi vieras henkilö joka tuli tarkastamaan tv lupaa.Hän päästi sisälle ja juteltiin asiasta .Pappa tokasi kyllä ton kaapin tosta nurkasta viedä saatte ,en minä sillä mitään tee.Ei sieltä mitään sellaista ohjelmaakaan tule mitä katselisin.
Toinen pitkän aikaa sovinnollisesti ,koitti solmia jos kuitenkin laitettaisiin voimaan toi tv lupa.Niin teillä sitten olisi jatkuva lupa.Eikä halunut tuota aparaattia.Lupa tuli papalle eikä sen enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 14:53

Tämä on jokaisen omantunnon asia, joku maksaa joku ei..Minä kuulun kyllä noihin maksaviin, en silti tuomitse niitä jotka eivät maksa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 15:58

Siinä vaiheessa varsinkin jos jää kiinni eikä ole lupaa katsoa tv.tä. Meillä on oma tupa ja lupa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 16:19

Meillä on maksettu tv-lupa. En halua sellaistan jännitystä elämääni, että pitäisi pelätä ovikellon soittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 19:21

Minä maksan tv-luvan, ja hyvin vähän katon koko telkkaria. Yksi turha lasku muiden joukossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 21:20

Onhan niitä suurempiakin rikoksia...Minä olen kyllä aina maksanut TV-luvan...ei tarvite pelkää..että jos tarkastaja tulee..ja telkkari viedään pois..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 13:58

eiköhän se rikos ole painavin sun omassa tunnossa. niitä tarkastajia ei tartte päästää sisään - niille ei tartte edes avata ovea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 16:00

Väärin se on muita kanssaeläjiä kohtaan, mutta ei mikään kummempi tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2010 - 08:26

Eihän jotan rikosta voi mitätöidä sen takia että joku muu tekee jinkin muun rikoksen. Ei ole oikein luuseroida tuossakaan asiassa. Kaikki rikokset ovat tuomittavia. Jonkun ne pitää maksaa kuitenkin, se TV:n katselu, ja jokainen maksakoot omasta puolestaan.
Mitenkähän maalla pystyy peittämään TV:n olemassaolon kun katolla tai muualla jonkinlainen "harava" täytyy olla? Moraali, onko sitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 22:37

Rikokseksi se muuttuu vasta sitten kun siitä maksamattomuudesta jää kiinni.
Sen maksun kohdalla kun ei käy: uusinta vuodelta 2009.