Nyt kun alkaa olemaan enemmän sisällä,tuleeko leivottua karjalan piirakoita.

www.youtube.com/watch?v=aeuj...M&NR=1 Minä teen aika usein .Perunasta ja riisistä ruiskuoreen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 15:43

Karjalanpiirakoita tein vuosia jollei melkein kymmenen vuotta sitten, silloin oli ystävä naapurissa joka oli Karjalasta kotoisin ja hän tuota taitoa mulle opetti.
Vaan kun muuttojen myötä tiemme erosivat niin unohtui myös tuo taitokin (mitään helppoa mielestäni tuo ei ollut)

Kysyjän kommentti

Kaunis kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 13:28

Olen länsi/eteläsuomalainen enkä osaa edes tuota taitoa.Karjalanpiiraat eivät ole meillä perinneruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 13:40

enpä aikoihin ole leiponut, mutta olen myös molempia tehnyt, riisi- ja perunapiirakoita ruistaikinakuoreen.
kaupan pakastealtaasta niitä saa ison laatikollisen ja senkun paistaa.
itsetehdyt parempia , mutta suuritöisempiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 14:12

Ei tulee enää karjalanpiirakoita leivottua, vaikka taito on tallella. Olen siirtynyt melko lailla valmispakasteiden käyttäjäksi. Vaivatonta ja hyvää, mutta ei niin hyviä kuin omatekoiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 14:25

Pidämme kyllä karjalanpiirakoista,mutta itse en niitä,en kait osaisikaan,jos tekee piirakoita mieli niin ostamme valmiina.Tietysti itse paistetut on parempia.Anoppini paistoi ennen suuria perunapiirakoita,mutta enää ei jaksa,ne oli kyllä hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 16:25

Eipä riitä minulla aika tuohon hommaan eikä enää ehkä taitokaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 19:13

Minun jauhopeukalollani kykenee vain noukkimaan pakastepiirakoita kaupan pakastealtaasta ja paistamaan ne kotona. Erityisesti tykkään niistä pienistä sulhaspiirakoista.
Peruskoulun kotitaloustunnilla leivoimme, tai ainakin yritimme leipoa, karjalanpiirakoita ja olisi siinä ollut karjalaismummoilla kauhistelemasta, jos olisivat ne räpellykset nähneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 19:49

En ole vuosiin tehnyt karjalanpiirakoita..perunapiirakoita en ole koskaan tehnyt..mutta ruiskuoreen riisipiirakoita olen väsännyt....mutta niiden ulonäkö ei ollut mitä parhain..mutta maku erittäin hyvä..
Nykyään saa niin helpolla kaupasta pakastealtaasta valmiita mitä vaan paistaa..nyt taitaa tämä tahti hidastua,kun ikää tulee..ei enään ennätä tai viitsi,kun on suurtöisiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 20:50

Kaupasta ostan karjalanpiirakoita. Tekisin jos ei olisi niin työläs tehdä. Omatekoista ei voita mikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 22:55

En ole koskaan tehnyt karjalanpiirakoita, eikä aikani saati taitoni siihen riittäisikään. Nykyinen ruokavalioni ei suosi moisia herkkuja, mutta silloin tällöin ostan muulle perheelle tuoreita piirakoita (en pakattuja). Oma suosikkini on ruiskuoreen leivottu perunapiirakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 21:38

Ei mamma enään paista karjalanpiirakoita, ovat niin suuritöisiä minun fyyfiselle kunnolle.Mieheni oli Karjalan heili ja silloin niitä tehtiin, joka kerta Porissa käydessä, äiti mammaa katsomassa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:45

Tämän sisälläoloajan hyödynnän kutomalla lapsenlapsille neuleita. Meillä päin myydään Moilaisia edullesesti joten ei kannata nähdä vaivaa piirakoiden takia. Varsinkaan kun malli ei olisi miesväen mielestä oikean näköinen. Tuo on tätä savolaista huumoria.