Oletko koskaan joutunut hirvikolariin??

Lisätty: 28.09.2010 - 21:31

Poikani joutui nuorena,kun oli vasta ajokortin saanut...Minillä ajeli hirvi hyppäsi konepellin päälle ja siintä katon kautta maahan...Hirvi kuoli..poika jäi henkiin..

Avainsanat: hirvikolari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 02:48

En ole joutunut, liki piti tilanteita on ollut. Onneksi poikasi selvisi tilanteesta hengissä.

Kysyjän kommentti

Oli ilmeisesti suojelus enkeli mukana..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 21:45

En ole ollut osallisena hirvikolarissa. Tuhoutuneen auton hirvikolarin jälkeen olen nähnyt myöhemmin paikalle saapuneena. Hirvittävää jälkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 21:54

Enpä ole onnistunut jäämään osapuoleksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 22:35

Olet kysynyt tämän ennenkin; www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/21196

Olen väistellyt yleensä hirvet peräpään kautta tiellä. Eivät saa pakkia nopeasti päälle, mutta eteenpäin vauhtia saavat lisättyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 23:11

Muutaman kerran on ollut aika lähellä. Viimeisimmässä näin hirven turvan metrin päässä auton sivuikkunasta. Hirvi päätti onneksi tehdä u-käännöksen takaisin metsän puolelle. Edellisellä kerralla tulimme juuri kolaripaikalle, jossa 2 autoa ja hirvi olivat tuusan nuuskana. Jos lounasravintolassa ei olisi ollut ruuhkaa, olisimme joutuneet väistämättä tuohon samaan rysään. Nuorempana prätkillä ajettaessa nähtiin pariin otteeseen hirvi turhan läheltä, mutta onneksi tiemme eivät kohdanneet. Silloin nopeudet olivat sitä luokkaa, ettei jarrutuksista olisi ollut mitään apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 05:03

läheltä piti tilanteita on ollut, mutta onneksi ei ole törmäystä tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 06:46

Eipä tule oltua, vaikka jokunen kerta hirvi on ihan lähistöllä ollut, kun olen ollut poikani kyydissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 09:31

En onneksi ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 15:35

Hirvet tulivat tielle sellaisen aikakorkean kallioleikkauksen päältä oikein parina,silloin oli läheltäpiti tilanne.Tämä tapahtui muutamavuosi sitten tuolla Vaalimaantiellä.Oli juuri hirvenmetsästys alkanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:33

Olisin joutunut, mutta kun hirvi näki minut niin pelästyi ja kääntyi takaisin tulosuuntaan.