Mikä on se perinteinen kotiruoka jota teille tehdään eniten?

Avainsanat: perinteinen kotiruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 16:50

Riippuu vähän vuodenajoista, nyt ovat tapetilla kaaliruoat, lihakaalipataa, jauhelihakaaliruokaa.
Minä kun en käytä perunaa ja leipää, on aina vähän mietittävä mitä laittaisi, mutta nyt on isoja lohko-
vihanneksia kaupan pakastealtaassa, joita käytän. Käytän paljon sipulia ja erittäin paljon valkosipulia
ruokiloissani. Syksymmällä on taas posraan lihasuikaleiden aika, mutta kun ne peevelit ovat melkein kaikki
marinoituja, viimeksi pesin ne kahdella vedellä. Broilerin koipia paistan,sekä hunamarinoituja broilerin suikaleita,lissään kastikseeseen herne-maisi-pussin ja oikeata ruokakermaa, sekä jonkinlaista maustetta.
En pidä karjalanpaistista kun sitä nautaa saa niin paljon kauemmin paistaa kuin sianlihaa.
Jälkkäreita en paljon harrasta, taikka teen rahkasta, vaniljakastikkeesta ja jostain marjoista rahkasekoituksen, ei vaadi paljon makeutta. Ja minulla on illalla ihan oma tapa syödä vielä yksi omppu.
Tässähän se arkipäivän ruoka minulla on, se on kun asuu yksin niin ei sitä niin mahtavia satsia laita.,
jos ovat kauan pakkasessa, ei korvaa tuoretta. Ja paras pohjalla neulamuikut voissa paistettuna, pidän myös muista kaloista. Kirjolohta on saanut nyt hyvin vähän kohtuu hintaan.
Eilen tuli armoton lättyjen tein itse pienen taikinan(ohukaisten himo ja hain kaupasta mansikkapurkin, mikä oli maustettu vaniljalla. Minä söisin valkosipulia ja vaniljaa kaiken kanssa. Aamupuuroni on kauralesepuuro ja siihen pari kynttä valkosipulia ja 15 gr voinokare. Paino on pudonnut kivasti, en käytä kevytlevitteitä ollenkaan. Piimä on kyllä rasvaton luomu tuote. No tässähän tätä sapuska lajitelmaa, oli hyvä kirjoittaa kun juuri söin kupuni täyteen.Hyvää ruokahalua kaikille mieliruokanne kanssa, Onhan sitä joskus otettava ja laitettava sellaistakin mitä ei niin halua, mutta kun ei hukkaan viit-si heitää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2010 - 18:35

Lihapullat (jauhelihapihvi) ja keitetyt perunat sienikastikkeen kanssa. Viereen etikkaiset punajuuret ja avomaan kurkut. Parasta mitä minä tiedän olevan. Maiskis, maiskis, maistuis varmaan Sinullekin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 19:05

Paistetut broilerin rintafileet, riisi ja sinappinen kermakastike on koko perheen suosikki, myös lasagnea ja broileripastaa teemme usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 19:29

Kyllä kesäaikana tuli tehtyä kesäkurpitsasta..kaikenlaista uuniruokaa,jauhelihaa,vihanneksi,tomaattia ja juustoraastetta päälle..Tuli kesäkurpisaa taas ihan valtava sato..
Lohi on sellainen mitä on myös paljon syöty..vähän kaikessa muodossa..uunissa,paistettuna ja savustettuna.. Tuli tässä lihamurekekin tehtyä,missä oli sieniä seassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 19:46

Vuodenaika ratkaisee..
Syksyllä alkaa taas kohta minulla tuo kaali aika, kaalipataa, kalilaatikkoa, kaalikeittoa ja kaalikääryleitä ym.
Usein tulee myös tehtyä makaroonilaatikkoa, lasagnea ja spagettia jauhelihakastikkeessa..
Keittojakin tehdään myös.
Kalaa pyritään tekemään kerran viikossa...
kesä taas grillaillaan ja paljon vihanneksia ym...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 21:09

Kyllä ne on ne perunat ja jotain kastiketta.Siihen lisukkeita eri muodossa.Tässä tein linströmmin pihvejä.Tänään oli nakkikastiketta.

Lisätty: 28.09.2010 - 21:10

Sienisoosia aika usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 21:27

kesällä kaalilaatikkoa,lihapullia,jauhelihakastiketta,makkarakastiketta,mutta erittäin harvoin lihamakaronilaatikkoa,en tiedä miksi on näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:18

Yleensä pakkanen pursuaa hirvenlihaa. Siitä on helppo päätellä mikä on raaka-aineena.