Tuleeko suomalaisista keppi kerjäläisiä, kun kaikki hinnat senkuin kallistuu.

Työläinen ei paljoa palkkaa saa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2010 - 20:42

Oikastaan olen jo keppikerjäläinen, sillä kuljen valkoisen kävelykepin kanssa.
Aivan hirveltö tunttuu kun näin alakerrassa taloyhtiön vuosikokouksen pöytäkirja.
Vesi- ja sähkälaslu nousee. TV maksunkin hallitus hyväksyy.
Verot nousevat monessa kaupungissa ja kunnasa. AVL-vero myös nousee.
Kyllä se niin on, että me olemme kohta kynitty nyppyiselle kanan nahkalle, sillä
valtio työntää kunnille ja kaupungeille hommia,mutta mistä rahat.
Olisi se kiva joskus lapsenlapsea muistaa, minullakin on 9-vuotias nuorin ja mummo on
aina yrittänyt jonkun euron lähettä hänelle,
Ja kyllä se oma katsekin itselle vielä jotain rimpsua hamuilee.

Kysyjän kommentti

Kauniit kiitokset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2010 - 20:27

Täytyy silloin taas ajatella mistä ostosta pitää luopua.
Joten kumminkin samanlailla ostan kuin ennenkin vaikka saattaa silloin jättää nuo ylimääräiset jutut pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 20:39

ei passaa tulla kun ovat juuri puuhaamassa kerjuun kieltävää lakia ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 20:56

Niin tuntuu kallistuvan pikkuhiljaa kaikki...maksut,ruoka ym..Euro alkaa olla,kun markka ennen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 21:51

Naisten tansseissa vain on keppikerjäläisiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 22:11

Kerjännyt en ole ,mutta olen kyllä aika köyhä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 03:21

En miekään kerjuulle lähde, mitää koittaa jostain tinkiä. Euro on nykyisin ihan sama kuin markka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 07:47

En usko että kerjäläisiä tulee, mutta menoista karsiutuu varmasti moni asia, ja kun ihmiset eivät paljoa osta niin lama pysyy syvänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 10:28

Kuuntelin tänään TV1:n aamussa talouskeskustelun ja uutiset lisääntyneistä leipäjonoista. Huolestuttaa etenkin lapsiperheiden ahdinko. Jatkuva talouskasvu tuntuu jo käsitteenäkin olevan mahdoton, jossain vaiheessa tulee lasku tai negatiivinen kasvu, kuten optimistisemmin sanotaan. Energiaverot tulevat nostamaan elinkustannuksia, toisaalta hyvä luonnolle, sillä energiaa aletaan toden teolla säästämään. Uskon, että joudutaan tarkemmin miettimään mitä ostetaan ja kertakulutuksen päivät taitavat tulla tiensä päähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 13:47

Mitkä hinnat nyt ovat kallistuneet, en ole huomannut?
Suomalaiset osaavat kyllä valittaa aika lahjakkaasti.
Suomi ei ole koskaan ollut niin rikas ja hyvinvoiva kuin nyt.... kaikkia ilmiöitä en ymmärrä. Esimerkkinä ylivelkaantuminen ja yli varojensa eläminen. Siihen on aika moni syyllistynyt. Kulutus on ollut yleinen "huvittelumuoto", jo ennen sitä ensimmäistä lamaa joutui sivusta kuuntelemaan kun perheet menivät lauantaisin ostoskeskuksiin shoppailemaan ja se oli perheen hararstus! Lasku lankesi myöhemmin, luottokorttiostotkin on maksettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 17:57

Kyllä ottavat kaiken irti minkä saavat. Keppiä ja kerjäämistä eivät pysty ottamaan. Keppiä kyllä antavat ilman porkkanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2010 - 19:24

Ehkä ei meistä nyt sentään ihan kerjäläisiä vielä ole tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 15:50

Taitaapa tulla. Aina on minullakin viimeiset rahat menossa, vaikka painaa töissä pitkää päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2010 - 00:01

Kenestä tulee kenestä ei. Ei ainakaan näistä jotka niistä hinnankorotuksista päättävät.
Kansa hieman niskuroi lehtien palstoilla, radion Kansanradiossa ja muilla keskustelupalstoilla, mutta maksavat sitten mukisematta. Niinhän ne ovat ennenkin tehneet. Köyhempi jättää sitten nekin vähät ostamatta.