Virkeätä huomenta joka tytölle ja pojalle. Joko askeleenne ovat rietäneet kanttarelli metsään tänä syksynä?

Minä en pääse metsää,mutta veljeni toi eilen minulle ison sangollisen niitä, paistoin kasaan ja
laitoin pakkaseen. Samoin sain litran verran kuivatusta kanttarellista tehtyä jauhetta, joka kuulemma
sopii kaikkeen muuhun, mutta ei riisipuuroon. Itselleni voisi sopia siihenkin, sillä syön aamu lesepuuroni
valkosipulin kanssa.

Avainsanat: matka sienimetsään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 09:25

Sienimetsällä on kuljettu sankojen kera.Aina löytyy mitä komeampi sieniä. Olen kanttarelliakin vähän löytänyt. Olen pakastanut tatteja ja muita joita ei ryöpätä tarvitse. Suolaan olen laittanut 5kg.Kuivanut. Olen keränyt tyttärelle mustia torvisieniä ja kehnäsieniä.Hän haluaa juuri niitä. Veljen vaimo tykkää sienisalaatista ,hänelle keräsin erinlaisia rouskuja 2 isoa sankollista.Metsässä on sieni juhlat ,aina löytyy.
Lapsesta asti olen metsästä tykännyt hakea syötävää.Siellä on niin rauhallista. Joskus joku pikkulintu tulee viereen tai orava,ilmoittaa kovaan ääneen ,minun reviiri.Silloin hymy valtaa huulet.

Kysyjän kommentti

>kiitos bongari vastauksestasi, oli hyvin sanottu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2010 - 08:07

Ei ole askeleet vieneet eikä viekään, kun en sienestä. Näin aamutuimaan askeleet toivat työpaikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 08:43

No ei vie, tänään näin aamulla perjantaina viikko siivous vähän paremmin.
Sitten kaupasta kärräämme enemmän ruokaa jota lentää myös pakkasen puolelle..
Ja tämän perjantain kruunaa alkuillasta SAUNA...
Tästä tämä viikonloppu alkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 08:46

www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Sastamala
Ensimmäiset 27.6.2010. pitkin syksyä on piipahdettu metsässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 09:16

Sienimetsässä olen ollut jo moneen kertaan,mutta kattarellejä olen löytänyt vain muutaman.Kangasrouskuja on ihan hirveästi ja juuri niitä pieniä nappeja olemme mieheni kanssa keränneet valtavat määrät.Rakastan sienestämistä ja metsäretkiä,siellä hermo lepää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 20:45

Nyt ei ole aikaa tänäsyksynä metsissä vaeltaa..kun on niin paljon työkiireitä ja pitää kuntoilla..
Omalta pihalta keräsin herkkutatit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 18:56

Nyt en voi lähteä metsään, mutta pidän kovasti sienistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 21:03

tänään tuli taas sienestettyä. Saalis oli mahtava mustia torvisieniä, kanttarellejjä. par itattia sekä suppilovahneroita niin paljon kuin olis ehtinyt keraätä.
Mustista torvisienistä teimme wokkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2010 - 15:50

Kanttarelleja ei ollut kuin pari. Muuten muovikassi puolillaan suppilovahveroita ja mustia torvisieniä. Maiskis, maiskis!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.09.2010 - 00:31

En ehtinyt kyssäripäivälle mukaan joten toivon virkeää päivää tälle päivällesi.
Parina pyhänä kävin kiertelemässä - turhaan. Ei ollut mitään noussut meidän vakipaillemme. Harmi. Olisihan noita kerännyt talven varalle. Jo pakkaseen poimittuja pitää käyttää säästeliäästi.