www.tekniikkatalous.fi/tk/ar...=-22092010 Kalaruuan ystävänä tämä uutinen nostattaa "evät" pystyyn.?

Avainsanat: geeni muunneltu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 09:26

Kyllä luonnon kala on hyvää. Olimme saimaalla ja siellä saatiin hyvänkokoisia ahveni mitkä heti vileeksi ja pannuun. Voi miten hyvää oli tuore kala. Minulle ainakin täysin vieras ajatus tuo geenimuunneltu ruoka.

Kysyjän kommentti

Puhdas ruoka kunniaan. Vastustamme geenimuunneltua viimeiseen napsun hengenvetoon saakka!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2010 - 08:40

Mikä ihmeen buumi on tuo geenimuuntaminen, geenimuunneltua sitä tai tätä..
Lohi lohina, kala kalana ja muutkin ruuat samoin, pois nuo geeni muunnellut hömpät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 08:46

Syökööt jenkit geenilohet,mie syön tavallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 10:29

Toivottavasti Suomen päättäjät eivät anna mahdollisuutta geenimuunneltujen ravinnonlähteiden käyttämiseen. Itse en käyttäisi, vaikka olisi mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 12:53

en käyttäisi geenimanimuunneltuja tuotteita, nytkin olen siirtynyt hyvällä menestysellä voihin ja täysmaitoihin ja hyviin kasviöljyihin. Ei mitaan keinomakeutettua, sillä on tutkittu,että aspartaami on myrkky,
joka hajoaa ihmisessä kolmenlaiseksi myrkyksi. No siinä on taas jotain kiikarissa jos meidän lohemme
pilataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 14:05

En osta edes kasvatettua kalaa, lohi inhottaa jo ajatuksenakin. Ostan vain luonnonkalaa.
Ostan kalaa vain yhdestä paikasta ja siellä sanotaan mikä on kasvatettua ja mikä luonnonkalaa.
Kalankasvattamoissa syötetään kaloille suuri määrä antibiotteja jotteivat niissä oloissa sairastuisi. Geenimuuntelu on ehkä pahempi juttu vielä, mene ja tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 16:21

Karvat kyllä nousi pystyy, lohi on hyvää ja saakin pysyä sellaisenaan kuin se on. Mitään geenimuhennosta en lautaselleni lappaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2010 - 20:21

Kyllä lohen pitää olla ihan aitoa lohta...ei mitään geenilohta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2010 - 22:39

Ei ollenkaan. Thaiemäntä "mädännyttää" kalan ennen kuin valmistaa siitä ruuan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2010 - 00:36

pahinta siinä geenimuuntelussa lienee että kaikkia vaikutuksia ei tunneta eikä tiedetäkään ennenkuin pitkien aikojen päästä, melkoista riskipeliä siis niiden 'markkinavoimien' mieliksi . .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2010 - 21:46

Geenimuunneltu ruoka on riski - sitä tulisi vastustaa kaikin keinoin. EU oli aluksi geenimuuntelua vastaan, mutta kai siellä sitten joku porukka lobbasi ja sai herrojen pään käännettyä geenimuunnellun puolelle.

Suomessa syötetään teuraskarjalle valtavat määrät lääkkeitä, joten ei kiitos sillekin tuotteelle. Kasvatettua kalaa en uskalla syödä myöskään.