Mitä erityistä liittyy Pohjois-Kreikassa sijaitsevaan Athoksen niemimaahan?

Avainsanat: erilainen paikka kreikassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.09.2010 - 08:25

Athoksen itsenäisellä luostarialueella luostarit ja erää sivuluostarit, eli skiitat ovat hyvin kurinalaisia.
Vuorokausi jakaantuu olmeen osaan, yksi 8 tuntia työtä, toinen 8 tuntia lepoa ja kolmas 8 tuntia rukoukseen.
Munkit elävät slellä kuitenkin aivan kuin siviilielämässä autoineen ja matkapuhelimineen.
Jumppiksen mukaan tämä Eeva ei pääsisi sinne heitä viettelemään.

Lähteet:
no se google

Kysyjän kommentti

Eipä todella meillä Eevoilla ole sinne mitään asiaa, sillä edes kanoja sinne ei huolita, niin tarkka on tuo sukupuoliraja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.09.2010 - 20:37

Se kuuluu Kreikkaan, mutta sille on Kreikan valtion perustuslaissa myönnetty itsehallinto ja oma kaksipäisen kotkan koristama keltainen lippu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 20:57

Tuota en tiennytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 22:07

Aiotko pyhiinvaellusmatkalle

www.kosmas.fi/PDF-files-velj...aKotSi.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.09.2010 - 22:07

Sillä on oma lippu ja itsehallinto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 07:48

Ja naisilta pääsy kielletty munkkien maahan, viettelemään.
fi.wikipedia.org/wiki/Athos

Lisätty: 20.09.2010 - 08:24

www.ortodoksi.net/index.php/..._kielletty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 09:43

Athoksen niemi kuuluu Kreikkaan mutta se on itsehallintoalue eli ortodoksisen kirkon omistama alue. Niemellä on joukko munkkiluostareita ja alueelle on pääsy vain miehillä (heidänkin täytyy tehdä anomus ensin ennenkuin pääsevät vierailemaan siellä.
Olen risteliiyt laivalla pitkin niemen rannikkoa ja nähnyt hienon alueen. Munkit ovat eri maiden kansalaisia, ei pelkästään Kreikan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 11:45

Samanlainen kylkiäinen, kuin Ahvenanmaa meille suomalaisille.