sataako paikkakunnallasi?

Lappeenrannassa sataa,nyt nousee sieniä,et suhina kuuluu.

Avainsanat: sieniä sateella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2010 - 17:58

sataahan täällä rannikollakin ja lisää on luvassa koko loppu illaksi

ilmatieteenlaitos.fi/saa/sadejapi.html

sieniäkin tuppaa joka rakosesta, erityisesti kaikki kannonokat on tänä syksynä täynnä sieniä, mikähän tämäkin lienee nimeltään ?

valperi.blogspot.com/2010/09...sieni.html

Kysyjän kommentti

Tuo sieni näyttää ihan koivunkantosieneltä,mutta varma en ole.En ole kantosieniä kerännyt koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2010 - 17:53

Iltapäivällä alkoi satelemaan. Kärpässieniä on noussut valtavasti ja ovat mokomat niin komeitakin vielä. Voitatteja näkyy myös olevan joka paikassa pilvin pimein.

Lisätty: 18.09.2010 - 18:01

Oisko tuo Valperin kuvan sieni Mesisieni tai Koivunkantosieni?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 17:54

sataa ja paistaa vuorotellen, sienien voinnista en tiedä, ei ainaakaan kuhisemalla nouse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 18:11

Tässä juuri joimme iltakahvit..ja huomasin ,kun katsoin ikkunasta ulos...vettä tulee ihan kaatamalla..
Sieniä tulee varmaan..että kohina kuuluu..en kyllä ennätä metsään sienestämään..Alkaa maanantaina 7 päivän työputki..pitää nyt viikonlopun aikana kerätä voimia..
Kaivossa ainakin lisääntyy vesi...ei kyllä pääsyt kesällä loppumaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 18:44

Täällä sataa vähän väliä, eilen ukkonenkin jyrisi ja rakeita satoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 18:54

Justiin kävin koirien kanssa lenkillä ja taivaalta tuli vesimyrsky tai miten sen nyt sanoisi...Kaatamalla.Jännästi se viime päivinä on alkanut yht'äkkiä ja loppuukin kuin seinään ja sitä rataa.5kk ikäinen koiranpentukin oli ihmeissään kun meinattiin joutua uimaan tiellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 19:11

Saderyppäitä tullut pitkin päivää.
Koivunkantosienen puolelle menisin Valperin sienestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 19:36

Sadetta ja aurinkoa erikseen tai yhtäaikaa on ollut tämä päivä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:13

On koko päivän tullut hyviä kuuroja .eikä lämmintäkään niin kamalasti ole 10+ .Mutta muuten ihan vätrikästä ruskan loistoa. Tosin pimeä tulee aina aikaisemmin .
www.youtube.com/watch?v=UNWS...re=related

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 22:00

Päivällä tuli muutama pisku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 11:03

Helsingissä paistaa aurinko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 14:01

Matkalla Raaseporista Nidervediliin tuli Sastamalan paikkeilla enemmän kuin Esterin sieltä..
Väliin oli aurikoistakin, etupässä kyllä vaihtelevaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 20:45

Sadetta riittää Keski-Suomessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.09.2010 - 21:46

Satoi, satoi ropisi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2010 - 11:14

Vähän väliä pieniä sadekuuroja. Ei häirinnyt olemisen autuutta.