Miten säilöt sienisaaliisi?

Eilen olimme jälleen metsäretkellä ja saimme aikatavalla kangassieniä,keitin ne illalla ja tänään suolaan karkealla merisuolalla.Retki oli ihana ja maasto helppokulkuista,haapasieniä oli vain muutama.Ilma oli ihana.

Avainsanat: sinisato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.09.2010 - 08:46

Riippuu sienistä, lampaankääpät kuutioin ja laitan etikkaliemeen.
kuin myös teen niistä aivan ihania pihvejä..
osan suolaan osan pakastan jotkut kuivaan (musta torvisieni)..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.09.2010 - 08:55

Suolaan ja kuivaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 09:04

Jos saan supiksia siskoni tuomana kuivaan ja teen sienijauhetta, mitä lisään
kastikkeisiin, antaa hyvän maun. Näin se nykyään toimii, ennen kun keräsin, niin
niin suolattiin lähes ämpärillinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 09:18

Minu sienisaaliini on purkillinen kuivattuja sieniä, joita ystäväni minulle toi. Itse en sienestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 09:32

suppilovahveroita kuivataan vähän panulla ja sitten pikku pusseina pakkaseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 12:02

pakkastan, kuivaan ja suolaan ... nyt en ole isoja saaliita saanut , jot ne olen vain laittanut pakkaseen .. mutta onhan täs vielä syksyä jäljellä ja just käytin loput viimevuoden kuivatetut mustattorvisienet jotta sienipurkki oottelee uutta kuivaus satoa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 12:17

Kaikki tällä hetkellä suolattu ja joka päivä ne vähenee, sillä ovat niin hyviä, ettei malta olla syömättä, pitää taas mennä metsään hakee uusi lasti, jotta jäisi jotain talveksikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 19:42

En ole saanut sieniä joten täytyy tyytyä kaupan sienisalaatteihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:02

Olen laittanut monella tavalla.Suolaan rouskuja niistä saa hyvää salaattia,kuivannut muita joita ei tarvitse ryöpätä.Marinoinut lasipurkkiin pieniä sieniä .Pakastanut pusseihin vähän kaikkia.Tänään hain aamusella 2isoa ämpäriä karvalaulkkuja ja kangasieniä vähän haaparouskua.Toiset2 mustaatorvisientä ja kehnäsieniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:23

Sekasienet yleesä ryöppään ja laitan suolaan..Suppilvahverot olen joko kuivannut..tai käyttänyt pannulla ja laittanut pakkaseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:45

Yleensä suolaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 23:46

Tänään oli kiva sienireissu. Saaliina tatteja, lampaankääpiä, kanttarellejä, mustatorvisieniä ja rouskuja. Tatit, osan lampaankäävista, mustatorvisienistä ja kaikki rouskut vein vanhemmalle pariskunnalle, joka eivät pääse itse metsään. Torvisienet kuivasin ja lampaankäävät paistan huomenna pannulla ja popsin poskeen.

Rouskut yleensä suolaan, kantsut käytän pannulla ja pakastan, torvisienet kuivaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 13:50

Meidän huushollissa ei syödä lainkaan sieniä.Olemme kerran syöneet kylässä sienikastiketta.Ensin minulle tuli karmea ihottuma koko kroppaan. Senjälkeen aikokalvontulehdus.Sienet saavat olla meidän puolestamme metsässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2010 - 22:22

Paistinpannun kautta pussiin ja pakkaseen. Ryöpättäviä sieniä en poimi.