Oletko jollekin ruoka-aineelle, eläimelle tai jollekin muulle allerginen?

Avainsanat: allergia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 22:09

Aina välillä työnteolle :)

Kysyjän kommentti

Hih :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 22:14

En ole tietääkseni millekkään allerginen. Itse en tiedosta. Useammat kyllä allergisoituvat vanhemmiten.Koitan heti siedätys hoitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:18

Lyhyesti koivu, pujo, tupakka siinä tärkeämmät. Onneksi en ole tupakoinut koskaan, se helpottaa
huomattavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:23

Benisiliinille sitä minulle ei saa koskaan enää antaa..
Minkin karvalle, joten en haaveile minkki turkista..
Muuten ei mitään muuta allergiaa ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:31

En ole millekkään ruoka-aineelle...Ainoa kiivi sitä en voi syödä heti alkaa kurkku turoamaan jos syö...voi vaikka tukehtua..ei saa edes olla hedelmäsalaatissa kiiviä...kun on sitten sitä tarttunut muihin hedelmiin..
Kumille olen myös allerginen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 22:33

Kuulemma pölylle, teen siedätyshoidot kotona. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 00:02

tiedossa ainoastaan lakan liuottimet (limakalvot turpoaa aika herkästi), muista yliherkkyyksistä ei havaintoa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 05:56

Minä olen pähkinöille allerginen, koiralle vähän, kissalle paljon, silti minulla on 2 kissaa, penisiliinille ,jodille, codeiinille ja samalla myös morfiinille kun codeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi, ja hyttysen ym. pistot aiheuttavat kovan reaktion ihossa, ampiaisen pistosta pitää sairaalaan lähteä. Ja pölylle olen yliherkkäkin, pitää jatkuvasti siivota, minulla on hengityssuojain silloin kasvoillani ja siivoja käy kerran viikossa, astmani pahenee jos pölyä joudun hengittämän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 10:34

Ruokaaineista on katkaravut joita en voi syödä,kurkku turpoaa ja uhkaa tukettuminen.Ne ei olekkaan mitenkään tarpeellisia,mutta varovainen täytyy olla,jos syö ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 10:54

En ole ruoka-ainelle, mutta sain reilu vuosi sitten listan mitä ei saa syödä jos haluaa pitää "luuvalon" loitolla. Kaikki entiset herkut on kiellettyjen listalla kuten neulamuikut. Niin ja juopot ämmät, tosin niitä ei ole täällä korvessa näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:43

Koivun siitepölylle, sieni-itiöille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:58

Enää ei paljon ole tullut työt mieleen. Aikoinaan sai kyllä ihon nyppimään. Pienempänä oli maitorupi, mutta ei enää. Turha kiirehtiminen aiheutti varmaan allergisia reaktioita, mutta sitäkään ei tapahdu enää. Oloneuvoksen onnellisuus on vallannut nykyisyyden ja tulevaisuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 23:07

Lääkkeille - ja niistä asetosalisyylille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:38

Muutamille hedelmille, en muille.