Mitäs tänään ruuaksi, ei taas olekaan hetkeen kysytty...

Minä teen uudessa hellan uunissa Lohilaatikkoa...

Lisätty: 16.09.2010 - 11:53

LOHILAATIKKO ( 6:lle)

Maukas ja helppotekoinen lohilaatikko.
200gr graavilohta
300gr lohikuutioita
1/2 tl suolaa
1.5kg pakaste peruna viipaleita
1dl pakaste pinaattia

Munamaitoon:

3 munaa
2.5dl Cocos/ Lime ruokakermaa
3 dl maitoa
1 - 2 tl suolaa
1/4 tl sitruunapippuria
.
(voit lisätä sipulia jos tahdot)
Voitele vuoka lado ensin perunoita pohjalle
sen jälkeen lohikuutioita ja pinaattia 1/3 osa
taas perunoita
vuorotellen jotta tulee 3 lohikerrosta ( keskimmäiseen kerrokseen graavilohi)
Huom. lisää hiema suolaa perunoiden päälle joka kerrokselle
Peitä ruoka lopuilla perunaviipaleilla.
Sekoita munamaidon ainekset ja kaada vuokaan.

Kypsennä lohilaatikkoa 175 asteessa n. 2 tuntia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 15:33

Kiitos vaan ohjeesta. Täytyypä tuotakin kokeilla. Tulin juuri työstä ja laitoin kesäkeiton tulemaan. Jälkkäriksi paistan köyhiä ritareita jotka syömme masikkahillon ja vaniljakastikkeen kera.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.09.2010 - 12:14

kuulostipas hyvälle tuo sinun reseptisi ...tänään teen kasvisvokkia ja paistan possun ulkofilepihvejä .. myöskin teen sienisalattaia ja smetanasilliä , sekä keittetyjä kananmunia ja vihreääsalattiia , jossa on ananasta, porkkanaraastetta , raejuustoa, ruohosipulua , persilliaa ja yrttinenöljykastike ...mutta näistä salaateista lähtee kyllä mukaan reissuun osa ... aamiaispöytään . .muuten viikonloppu menee noutopöydän antimilla ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 14:19

Voi miten hyvät aineet ja hyvä laatikkoruoka, kerrassaan juhla vuoka.Itse olen tehnyt kaalilaatikkoa jota ollaan lämmitetty ulkoa tultua. Katselin omenapiirakan ohjetta justiin, täytyy laittaa uuniin paistumaan.
omenoita on vaikka kuinka .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:37

Matkalla töistä kotiin kävin hakemassa päivällisruuat thaimaalaisesta ravintolasta. Pojan kanssa söimme ne kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:41

Tein tänään uunilohta,perunamuussia ja salaatia...jälkiruuaksi uuniomenia ja vaniljakastiketta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2010 - 21:55

Ompa nyt herkkupäivä ollut teillä, minä pistelin vihannesjauhelihakeittoa aamupäivällä ja iltaseksi
paistoin munakkaan, johon lisäsin tonnikalaa, vihannessalaattia ja vesilasi perään.
Olen silti kylläinen ja hyvällä mielellä, että tämänkin päivän ruoka on annettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2010 - 21:35

Ulkoruokinnassa koko päivän. Syöty mitä sattuu kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.09.2010 - 22:46

Sitä mitä "työnantajani" minulle tarjoaa. Eli oli kananrintaa ja kermaperunoita kera herkullisesti valmistetun salaatin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2010 - 21:30

Tein pellillisen pizzaa.