Onko teilläpäin tällaisia tapoja ? valperi.blogspot.com/2010/09...lussa.html

ainakin täällä Hesan laitamilla on viime vuosina yleistynyt tapa pistää portinpileen, kadunvateen tai vaikka läheisen lenkkipolun varteen penkille laatikollinen pari omppuja sieltä omasta puusta ja ystävällinen kehoitus "ota jos tykkäät"

valperi.blogspot.com/2010/09...lussa.html

Avainsanat: omena ylimääräinen ystävällinen tapa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2010 - 21:03

Todella ystävällinen tapa! Täällä Keski-Suomessa tuo tapa ei valitettavasti ole yleistynyt mutta juuri tänään naapurimme huuteli, että hakekaa heidän omppupuistaan niin paljon omenia kuin tarvitsette.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.09.2010 - 21:12

Kyllä omenoista on ylituotantoa.Jos laittaa portinpieleen omenat,että saa ottaa..koulu on ihan tässä lähellä,niin kolulaiset ottavat ja heittelevät omenoita leikkimielessä...omenasotaa ja sitten on omenoita missä ei pitäisi olla..tai haukkaavat ja jämät vaan maahan..

Lisätty: 12.09.2010 - 21:58

Pitää varmaan laittaa lappu portipieleen..että saa tulla hakemaan puitten alta omenoita..kyllä on sääli heittää kompostiin hyviä omenoita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 21:36

En ole nähnyt täällä missään omenoita tyrkyllä,mutta tänään sain omenoita ja luumuja ystäväni puutarhasta.On mukavaa saada ommppuja ja luumuja,kun niistä ei tarvinnut maksaa mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 21:38

Todella kaunis ele, ystävällistä. Meillä ei ole vielä tälläista näkynyt. Täytyypä laittaa mielenpäälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 21:43

Täysin järkeen käypää, ihan asiallista. Olen itsekkin ottanut omenoita jostain joskus.Luvan kanssa.
Minusta kiva keksintö etteivät kaikki hyvät raakaaineet ja hedelmät joudu johonkin kompostiin. Onhan meillä paljon ihmisiä jotka ei muuten kotimaisia omenoita saa halvalla jopa ilmaiseksi. Menee tarpeeseen.Kiitän omastapuolestani ihmisiä jotka menettelee noin.Toisilla ihan ongelma .mihin joudun näin ison määrän kanssa.Pelastaa kumpaakin osapuolta pulasta.Suuret kiitokset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 22:01

Tarttis varmaan laittaa tuohon kadun varteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 07:17

Juu löytyyhän meidän omasta rappukäytävästäkin tähän aikaan, kun jotkut ovat tulleet mökiltään. On vielä valmiiksi pussitettuja!
Tekee hyvän olon kun jotkut ovat noin anteliaita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 08:48

En ole nähnyt, mutta meillä naapuri aina syksyisin soittaa, että tulkaa keräämään omenia. Onpas todellakin hieno tapa tarjota ylijäämää toisille eikä viedä roskiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 16:28

Kerran pistettiin ja lappu viereen "saa ottaa". Otti korin ja jätti omenat. Siihen tämäkin päättyi. Mädäntykööt maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.09.2010 - 21:14

Ei ole havaintoa. Itse joskus huutelen naapurin rouvalle hänen ohimennessään että kelpaako omput.