Metsäretki on tehty.

Oli mukavaa olla metsässä ja nauttia sen hiljaisuudesta.Saalis ei päätä huimaa,saimme kangassieniä ja muutaman haaparouskun.Puolukoita ei näkynyt,mutta hirvikärpäsiä oli ja mieheni oli erityisesti niiden suosiossa.Ilma oli mitä parhain.ei tuullut eikä satanut.Kyllä kahvi maistui metsässä hyvältä.

Avainsanat: metsä rauha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.09.2010 - 18:33

No hirvikärpäset olivat varmaan suurempana riesana..
Uskon että kahvi maistuu ja sienet laitat säilöön..
Hyvää Sunnuntain iltaa Sinulle!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.09.2010 - 17:31

olin kans sienestämässä ,enkä muuta saanut kuin kangassieniä ...mutta ei onneksi ollut hirvikärpäsiäkään...kahvia ei ollut mukana ,mutta isäntä oli ne keittyänyt kun kotiin tulin... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 18:54

No kangassienet ne ovat minukin hyvintuntemia sieniä, sekä karva-ja haaparousku, oikeastaan en ole
muuta pominutkaan aikoini.Kyllä niitä hirvikärpäsä oli jo kolmekymmentä vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 19:18

Metsässä retkeily on aina mukavaa, ja se kahvikin maistuu siellä aina paljon paremmalta kuin siätiloissa juotuna. Metsässäsitä isojen puiden seassa jotenkin tajuaa oman pienuutensa, mikä ainakin minun mielestäni on vain hyvä ja terveellinen havainto silloin tällöin. Minä en näin syksyisin juuri metsään halua lähteä hirvikärpästen vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 20:08

Siinä tulee kiva fiilis kun marssiin synkkään isoon metsään. Se on terveellistä että ei ihan vieraannu. SE hiljaisuus jo saa olon salamyhkäiseksi. Mutta suuri nautinto ilman niitä pahoja otuksia.Itse hain taasen korillisen sieniä oli kehnäsientä ,haperoita ,kangassieniä, karvalaukkuja,tatteja erinlaisia,lampaankääpää.Tuntuu että niitä kyllä nyt nousee jos ei pakkasta tule. Kahvin juonti metsässä onkin se ihana juttu. Se maistuu kymmenenkertaa paremmalle siellä kun sisällä.Ja antaa sitä hyvää oloa mitä tarvitsemme, itsemme terveyden tueksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 20:36

aikamoisen lenkin tulin tehneeksi tuolla pusikon puolella, täälläpäin ei noista hirvikärpäsistä ole enemmälti riesaa ja sienetkin saavat minun puolestani olla rauhassa ... mitähän nämäkin mahtavat olla ?

valperi.blogspot.com/2010/09...sieni.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 21:24

Minun metsäreissu jäi hyvin lyhyeksi aikaa,kun metsänreunaa kuljeskelin eikä näkynyt sieniä..
Aloimme pojan tontilla puitten kaato hommiin..siinä sitä touhua riitti illan hämäriin asti..Ei ollut aikaa lähteä uudestaan metsään...mutta iltapäivä tuli oltua ulkona..ja meni ihan asiaan..kun oli apuna..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 16:04

Matkailu avarsi tässäkin tapauksessa. Monta kokemusta viisaampi. Kävely metsässä ja torilta puolukat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.09.2010 - 21:06

Parempi saalis kuin ei mitään. Minä en havainnut edes hirvikärpäsiä. Taitaa käydä niin että hirvimiehet tuovat saaliiksi ohiammuttua hirveä. Kun ei niitäkään ole metsissä.