Osaatko virittää koneesi TCP/IP -yhteysasetukset ? Ei hätää, Tässä helppo tapa tutkia ja muuttaa niitä "SpeedGuide"

Varsinkin jos olet vaihtanut liittymäsi nopeammaksi, voi olla että TCP/IP-asetuksesi ovat edelleen sille hitaammalle yhteydelle sopivat, etkä silloin saa täyttä hyötyä irti.

Sivusto toimii ilman kirjautumista.
- täältä löytyy kaikki tieto TCP/IP asetuksista
- myös kattavat selitykset kaikille lyhenteille.

Katso vaikka ensin sivu "SG Broadband Tools"
www.speedguide.net/sg_tools.php

Mahdollisimman lyhyesti ja helposti: (vain Windows koneet, myös Vista)
"TCP/IP Analyzer" tutkii yhteysasetuksesi ja kertoo nykyiset asetukset sekä huomauttaa muutostarpeista.
"TCP/IP Optimizer" sivulla lataa (ei tarvitse asentaa mitään) ohjelma "TCP Optimizer v3.0.4 (new)" ja käynnistä se.
Huomaa valinnat sivun alareunassa:
Choose settings: Windows Default, Current, Optimal, Custom
Lopuksi "Apply changes" ja hyväksy muutokset "OK".

Kone käynnistettävä sen jälkeen uudestaan, jotta kaikki muutokset Rekisteriin astuvat voimaan.

Sivuston päätoiminnot:
Shortcuts
* Broadband Hardware
* FAQs
* Glossary
* SG Broadband Tools
* SG Network Tools
* SG Ports Database
* SG Security Scan
* SG Speed Test
* TCP/IP Analyzer
* TCP/IP Optimizer

Lisätty: 11.09.2010 - 12:03

Malliksi oma raportti jossa TCP ja RWIN arvoja pitäisi muuttaa
« SpeedGuide.net TCP Analyzer Results »
Tested on: 09.11.2010 10:23
IP address: 80.186.xx.xxx
Client OS: Windows XP

TCP options string: 020405b40103030001010402
MSS: 1460
MTU: 1500
TCP Window: 65535 (NOT multiple of MSS)
RWIN Scaling: 0 bits
Unscaled RWIN : 65535
Recommended RWINs: 64240, 128480, 256960, 513920, 1027840
BDP limit (200ms): 2621kbps (328KBytes/s)
BDP limit (500ms): 1049kbps (131KBytes/s)
MTU Discovery: ON
TTL: 52
Timestamps: OFF
SACKs: ON
IP ToS: 00000000 (0)

Avainsanat: yhteysasetukset tcp/ip-asetukset tcp/ip

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2010 - 23:42

tks.

saattaapi olla kohtapuoliin ajankohtaista

Kysyjän kommentti

Avoimella mielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.09.2010 - 00:25

XP hakee itse esim kotiverkkoa kasatessa. 5-porttista palomuurillista bredband modeemia liitettäessä bing komenolla haetaan yhdyntä.
Esim modeemin ja serverin IP on ihan muuta kuin siinä kiinni olevien koneiden. Niin olen ymmärtänyt. Silloin on vaikea kutsumattomien löytää mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2010 - 14:59

Kiitoksia vaan, pitääpi pyytää vävypojan laittamaan tuon jos tuo sopii koneeseeni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 14:54

Normaalivehkeet tuon tekevät automaattisesti. Ongelatilanteissa tuolta löytyy hyvä apu.