Tiedätkö mitä avioliitto on ?

äsken luin jostakin 'syvällisen' lausahduksen aiheesta :

"Avioliitto on suhde jossa toinen on aina oikeassa ja toinen on aviomies..."

täytyypä miettiä asiaa tarkemmin

Avainsanat: avioliitto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2010 - 10:13

Heh.onpas vastaukset melkoisen eriäviä.
Kerran olen eronnut ja joskus vähän karannut...
Pysyttelen nyt vaan avoliitossa ja kuuntelen muiden aviohuolia.

Kysyjän kommentti

näinhän se on, jokaiselle oma resepti, mutta yksi mikä on varmaa. ilman huumoria siitä ei kunnialla selviä ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 23:37

Kuka kumma onkin keksinyt noin täydellisen oikean selityksen avioliitolle. Hänellä täytyy olla henkilökohtaista taustatietoa. =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 04:27

Mjeheni mielestä tuo on varmaan oikea määre avioliitosta, eli tuttua on .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 08:26

Enpäs olisi sitä noin määritellyt, mutta kelpaa selitykseksi tällä kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 09:30

Täydellinen määritelmä ;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 10:01

Tiedän kyllä. Rakastaminenon Jumalan äärettömän rakkauden ruumiillistumista, uskollisessa yhteydessä
toiseen ihmiseen. Olemme löytäneet kauneuden Jumala on meidän kutsunut antanut meille tehtävän.
Avioliiton..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 10:31

Avioliitto on myötä ja vastoikäymisiä, olen vasta 32 vuotta tätä kokenut ensimmäisen aviomeheni kanssa, ja huumori on siinä todella paras osio ja että myös osaa nauraa itselleen...

Onnellinen avioliitto

Vaimoni ja minä olemme keksineet kestävän avioliiton salaisuuden. Kaksi kertaa viikossa menemme kivaan ravintolaan, hyvää viiniä, ruokaa ja seuraa. Hän menee perjantaisin ja minä tiistaisin.

Meillä on myös erilliset sängyt. Hänen on Tampereella ja minun Helsingissä.

Minä vien alituiseen vaimoani joka paikkaan, mutta aina hän löytää tiensä sieltä takaisin.

Kysyin vaimoltani "Minne haluaisit mennä hääpäivänämme?" Hän vastasi:"Jonnekin missä en ole ollut pitkään aikaan!" Johon ehdotin:"Miten olisi keittiö?"

Pidämme aina toisiamme kädestä. Jos päästän irti, hän shoppailee. Keittiössämme on kaikki, sähköinen sekoitin, sähköinen paahdin, sähköinen leipäkone jne. Ja aina hän valittaa, että sähkövempaimia on liian vähän eikä keittiössä ole edes tilaa missä istua! Joten menin ja ostin hänelle sähkötuolin.

Vaimoni kertoi minulle, että auto ei käynyt kunnolla koska kaasuttimessa oli vettä. Kysyin missä auto on. Hän vastasi: "Järvessä".

Vaimoni kokeilee uutta dieettiä, kookospähkinöitä ja banaaneja. Ei hän ole menettänyt yhtään painoa, mutta voi että kuinka hän osaa kiivetä puuhun!

Hän meni ja otti mutakylvyn ja näytti todella upealta kaksi päivää. Sitten muta kuivui ja tippui pois.

Kerran hän juoksi roska-auton perään huutaen: "Olenko liian myöhässä? Kuski vastasi:"Ei, et ole, hyppää lavalle vaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 10:36

Avioliitto ei suinkaan ole "suhde jossa toinen on aina oikeassa ja toinen on aviomies". Avioliitto on " kuin juna jonka kyydissä olet tietämättä kumpi teistä on sen kuljettaja ja kumpi matkustaja."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 13:42

En kyllä itse retkahtaisi noin pahasti ajattelemaan mitä aloituksessa sanotaan! "Palautettahan" siitä tulisi ilman muuta. Itsellä ei siis kokemusua tuollaisesta liitosta mutta monta kertaa varmaan pitää paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 14:20

Tätä en ainankaan kerro miehelleni,hän on varmasti samaa mieltä tekstisi kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 14:59

Anteeksiantamista ja yhteiseloa erottamattomana, hautaanasti.Toistensa ymmärtämistä,tukemista,kärsimistä, kaikkea maanja taivaan väliltä.Elää rehellisesti toisilleen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 15:17

Tänään juuri keskusteltiin tuttavien kanssa parisuhteesta ja siitä, miten mies ja nainen ymmärtävät toisiaan. Eräs parikymppinen poika oli jo huomannut, että helpommalla pääsee, kun on aina samaa mieltä. Mie kerroin seuraavan: Olin noin 25-v. ja silloinen miesystäväni sanoi, että minulla on ihanan iso peppu, johon minä vastasin: vai on mulla iso pylly! Näinhän se menee..!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 16:55

Juuri kun luulee ymmärtävänsä naista, huomaa ettei tajuakaan yhtään mitään. Siinä kai piilee parisuhteen kiehtovuus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2010 - 21:26

Kukka on rakkaus.
Kukka on mamma.
Kukka on aurinko.
Kukka on kevät.
Kukka on syys.
Kukka on inhimillisyys.

Kuka sen kukan istutti.
Sen kukan istutti mamma.

Tahdon, tahdon, tahdon!

Avioliitto on kukka.

Kukkia poimin,
kukkia kannan.
Kauneimmat niistä,
mammalle annan.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2010 - 00:03

Täytyykin perehtyä avioliiton saloihin paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2010 - 11:23

Ei tada pitää ihan oikeasti paikkaansa..Ei naisetkaan ole aina oikeassa...kyllä välillä on tämä kumppanikin oikeassa..että tasapeli pitää olla avioliitossa,jos meinaa,että se kestää..muuten romahtaa koko liitto..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2010 - 12:09

sanoisimpa että avioliitto on yhtä suurta kompromissia.