Onko kaikki sato korjattu kasvimailta??

Minulla on vielä vähän perunaa maassa...ja viimeiset tomaatit alkavat punastua..

Avainsanat: kasvimaan sato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2010 - 22:37

En ole aloittanutkaan.Olen ajatuksissani korjaillut. Jos vielä kasvaisi. Kurpitsat ja kurkut otetu pois ja pakkanen olikin nipistänyt lehtiä.Juurikkaat ja perunat oottelee.Tomaatit syöty,koko talven tarpeet.Ainakin tunne sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2010 - 22:56

Tänään otin perunat talteen.Muutama haljennut porkkana on vielä maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 23:11

Yrtit pakastettu ajat sitten, sipulit saunassa niistettävimä (eli päivittäin kierrän kaulaa, kunnes naatti lopulta irtoaa. Näin sipulin kaula pysyy ehjänä).
Tänään nostin punajuuret ja palsternakat.
Perunat saavat kasvaa,, eihän halla ole vielä edes lehtiä puraissut.
Ja porkkanan pääsato odottaa yhä maassa, päivitäin haen vain sen päivän tarpeen.

Lisätty: 09.09.2010 - 18:20

Anteeksi painovirheet! Taisin vastata liian suurella innolla ja lähettää tarkastamatta.
Lupaan parantaa tapani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2010 - 23:11

omaa kun ei ole, eikä viitsi naapurin pellosta käydä korjaamassa (tulis kuitenkin sanomista)
niin tästä hommasta pääsen vähällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 00:11

Kaikki korjattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 08:34

marjat hillottu,mehustettu ja pakastettu ...omppuja muutama puussa ,mut isäntä nekin siit popsii ja muutama tomaatti ja persilliaa tuos vielä könöttää ...jot kyllä ne ovat suurinpiirtein tallessa kaikki ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 09:08

Kyllä on eli salaatit ja muutama sipuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 09:13

Eipä ole maata kuin kynsien alla. Vähällä pääsee, käsien pesemisellä.
Oli ennen täälläkin minulla kaksikin palstaa, joissa viljelin vihanneksia ja perunaa, sekä
kehäkukkia. Mutta se aika on entinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 09:15

Potut vielä maassa ja tomaateista osa vielä vihreitä. Korjataan kunhan ehditään. Ovat molemmat osana tekemättömien töiden vuoressa. Tuota vuorta en yritäkkään lävistää. Se joka sen yrittää lävistää tulee hulluksi tai heittää henkensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 09:55

Ei ole kasvimaata.Mutta omenapuu pudottaa omenoita tämän tästä nurmikolle,nyrtkin niitä olis taas kerättävänä omenapuun juurella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 10:28

En sitten mitään ole korjannut, sillä en mitään kylvänytkään tänä vuonna. Marjoihinkaan en ole koskenut, mitä nyt vähän syönyt suoraan puskista. On ollut muita projekteja tänä vuonna, joten sadonkorjuu on saanut jäänä viimeiseksi. Mies sentään on hieman tyhjennellyt viinimarjoja pakastimeen, saa nyt sitten nähdä, tuleeko niitäkään talven aikana käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2010 - 19:06

Eipäs ole mitään mitä korjata, mutta tulee kyllä kaupasta jotain ostettua ja joltain saatua jot säilöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2010 - 21:41

Ei oikein ole korjattavaa kun en laittanut tänä vuonna kasvimaata.