Mikä on soluasunto? Onko siinä mukava asua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2008 - 15:28

Soluasunnolla tarkoitetaan asuntoja, joissa jokaisella asukkaalla on täysin omassa käytössään oleva huone. Pienasunto on yhteisnimitys yksiöille ja perheasunnoille (yleensä kaksioita). Käsitteellä asuntola ymmärretään joko oppilaitoksen tai kunnan hallinnassa olevia asuntolatyyppisiä asuntoja, joissa on yleensä kaksi henkilöä majoittuneena samaan huoneeseen. Asuntoloita ei lueta varsinaisiin opiskelija-asuntoihin kuuluviksi.

Luulisin, että noin 50-80% pitää soluasuntoa mukavana asumismuotona, riippuen tietysti opintopaikan etäisyydestäkin asuntoon.

Lähteet:
www.minedu.fi/export/sites/d..._opm33.pdf - Samankaltaisia sivuja

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2008 - 16:14

Asukkaalla on oma huone. Soluasunto on asunto jossa on yleensä neljä huonetta. Yhdessä huoneessa asuu kaksi ihmistä (noin). En asu itse, mutta olen kuullut erilaisia mielipiteitä. Jotkut pitävät ja jotkut eivät pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2008 - 19:17

joo siinä on makuu huoneet jokaiselle omat muut tilat yhteisiä,kun muutin 72 vuonna helsinkiin asuin kolmekuuta soluasunnossa,oli se kivaa silloin,ei tarvinnut asua teltassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2008 - 21:49

Yleensä asumismukavuus riippuu siitä, miten henkilökemiat kämppiksien välillä toimii. Asukkailla on siis omat huoneet, mutta keittiö ja kylpytilat jaetaan. Joskus voi olla myös yhteinen oleskelutila/olohuone. Monet kokeilee tätä asumisvaihtoehtoa opiskeluaikoina, koska se on paljon edullisempaa kuin yksiössä asuminen. Soluasuntoja on myös enemmän tarjolla kuin yksiöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2008 - 21:51

Asuin aikanaan Tampereen Domuksella kahden asuttavassa soluasunnossa. Molemmilla oli oma huone, yhteinen eteinen-oleskelutila-keittosyvennys ja veski.

Jos nyt yleensäottaen tulee kämppiksen kanssa toimeen, niin se on ihan kelvollinen asumismuoto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2008 - 22:53

Minäkin olen asunut Tampereen Domuksella. Yhteisen keittiön siivouksesta on hyvä tehdä vaikkapa vuorolista. Soluasunnossa asuminen on hyvää koulutusta sopeutumiseen kotona asumisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2008 - 15:32

Yhdessä jonkun kansaa samassa kämpässä jatkuvasti.
Menetteli mainiosti opiskeluaikana.