Oletko nähnyt oikeaa päätäitä?

Kampaajani kertoi ,että hänen kohdalleen on tänäkesänä sattunut neljä lapsiasiakasta kenellä on ollut näitä veitikoita hiuksissaan.Minä en ole niitä nähnyt kuin kuvissa.

Avainsanat: päätäi inhokki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2010 - 13:53

Kyllä, ei ole vuottakaan. Minulle tuli vieras ja hänellä oli tuliainen mukana.
Ei kyllä tuonut tahallaan ja siististä kodista oli, mutta pääteltävissä oli mistä
saanut, Joten asia hoidettiin asianmukaisesti ja täikuuri vei loputkin.
Ei ole sen perään näkynyt moisia löntystelijöitä.
Ei se tarvi aina se paikka niin siistikään olla mistä sen mukanaan kantaa. Lapset tuovat esimerkiksi
pipoissaan nyt kouluaikaan niitä sellaisistakin kodeista, joissa ei rikkaa lattialla.
Kyllä minulla oli kauluaikaan sodanjälkeen täitä, oli jokaisella, eikä minun kotini ollut mikään
sontakasa, vaan aivan tavallinen koti. On silloin tällöin ajan ilmiö. Kuten nyt hirvikärpäset kuuluu
olevan.

Kysyjän kommentti

No olipa mukavia tuliaisia hänellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2010 - 13:17

En onneksi, kiitos siisteyden. Jostain vierailta mailta noita eliöitä tänne tulee. inhottaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 14:47

valokuvissa olen nähnyt.

eiköhän nuo lapsilla leviä kovin helposti, jos yhdellä on koulussa tai tarhassa, se on heti kohta monella.
täälläpä siitä tarinaa: www.poliklinikka.fi/?id=4578...ge=2652164

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 15:28

Valitettavasti olen. Poikamme ollessa ekaluokkalinen koulussa puhkesi täiepidemia joka tarttui myös häneen. Koska itse olen atooppi-ihoinen ja poikammekin iho kuivuu (etenkin talvella) aika-ajoin turhankin nopeasti veimme pojan lääkäriin heti ensimmäisen täishamppookäsittelyn jälkeen. Sieltä saamiemme meille sopivien täikarkoitusaineiden avulla, tekstiilien neuvojen mukaisella käsittelyllä, kodin perusteellisella suursiivouksella ja opettamalla poikaamme lainaamasta toisilta/-lle kampoja, pipoja jne. ajoimme täit kuitenkin nopeasti pois. Tuon ikävän kokemuksen jälkeen emme ole (onneksi! ) joutuneet päätäiden kanssa tekemisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 17:43

En ole enkä haluu nähdäkkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 18:15

Ei sitä oikein tiedetä mistä täit tulevat. Levittäjä on ihminen.Kyllä koululaisilla on aika yleistä päätäi.Sitten on erikseen vaatetäi joka elää vaatteissa.Mutta nykyisin on hyvät aineet tappamaan täit jos niitä tapaa. Olen nähnyt täin ja saivareen,lutikan ja torakan.Ennen laitettiin täystuhoa joka paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 18:53

eipä ole tähän ikään mennessä kohdalle osunut, oikein piti asiatieto kaivaa aapisesta esiin ...

www.health.fi/tartuntatautil...aatai.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 19:37

Minulla ei ole ollut mahdollisuutta tutustua tuollaiseen otukseen luonnossa. Korkeasaaren itikkatalossa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 20:08

Eipä ole onneksi ollut ja kun on karvaton pää niin ei ole missä mönkiä tai ainakin sen löytää helposti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 20:33

En ole tavannut näitä otuksia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2010 - 21:02

En ole onneksi nähnyt. Muutaman varoituslapun olen nähnyt, jossa lukee, että "lapsenne hoitoryhmässä/koululuokassa on havaittu muutamalla oppilalla päätäitä..." ja aina on heti alkanut hillitön lapsukaisen päänahan syynääminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2010 - 08:30

Täipäitä olen nähnyt!
Ne hävitetään täisaunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2010 - 10:09

En ole nähnyt. Eivät ole mitään mukavia kavereita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2010 - 12:16

toki olen, koululaisen äitinä.
fakta ; täit tulevat oli puhdasta tai ei !!!! siirtyvät helposti kouluissa ym paikoissa joissa lapset leikkivät / tekevät tehtäviä päät yhdessä. pipot lentelee jne jne.
ei ole häpeän asia jos niitä on, mutta aina pitää ilmoittaa kouluun tai kerhoon jotta koko porukka saadaan hoidettua kerralla. muuten tämä vaiva jatkaa kiertoaan.
opettaja sanoi kerran että on huomannut näiden ikävien vieraiden tulevan n. 4vuoden sykleissä - mitä johtuu ei osannut sanoa.
ja joku jopa kommentoinut että täi viihtyy erityisen hyvin puhtaassa tukassa......??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 18:26

23 vuotta sitten koululaisen äitinä viimeksi..
itsellänikin oli lapsena eka luokalla, silloin iskettiin sellaista tervan sekoitetta päähän ja huivi päähän ja muiden lhellä ei saanut olla..
Eräs lapseni mei silloin vuosikymmeniä sitten tyttökaverinsa luokse yökylään, olisi ollut kiva jos hänen äitinsä olisi varoittanut (mutta ei).
Tyttärelläni oli silloin todella pitkä tumma tukka, ilmoitin kampaamoon ja hän otti tyttäreni vastaan liikkeen sulkeuduttua ja leikattiin hiukset lyhyeksi ja sitten täi shampoota ja täi kamman käyttöä sillä siitä selvittiin..
se on ollut entisajan vitsaus joka on tullut takaisin..
(samoja kampoja tai harjoja käytetään, kokeillaan toisten pipoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 23:22

En koskaan.