Tiesitö että sienestäminen on hengenvaarallista ? (näin on ainakin Italiassa)

uutisten mukaan ainakin 17 on jo heittänyt henkensä

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...08/1177743

Avainsanat: sienestäminen vaarat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 20:42

Ei pidä mennä pimeällä sieneen sillä se voi käydä hengen päälle. Italialaisillehan kelpaavat myös matoiset tatit.

Kysyjän kommentti

näin se on, päivällä tattimetsään ja yöllä sitten on pimeyden töiden aika

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 20:35

Sitä se ahneus teettää, kun yritetää salata naapurilta hyvä apajat. Muistaakseni tänä vuonna Italiassa on erittäin hyvä sienivuosi, joten luulisi siitä riittävän jokaiselle. Italialaiset arvostavat sieniä, toiset käyvät keräämässä niitä Suomessa saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 20:53

Söisivät vain sitä makaronia ja jättäisivät sienet rauhaan. Ja tietysti Berlusconin kinkkua.
Onhan niitä tapauksia suomessakin muutamia ollut ja tuskin koskaan loppuvatkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 21:05

Empä kerennyt sienestämään siellä, oli niin paljon muuta monta tutustumisen kohdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 07:14

Onneksi ollaan "tasamaan taapertajia" sienimetsissäkin! Tosin karhun metsästysaikaan on vaaransa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 08:49

Juu, ahneella on joskus kurja loppu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 09:16

Kuuntelin radiosta tuota uutista. Kaikkea pitää salassa tehdä on se ihminen kummallinen kapistus. Eikä Italiassakaa nälänhätä ole.Mutta ne pitää niin herkullisena noita tatteja. Sillä vie Suomestakin niitä sinne. Ovat kallista ruokaa valmistettuna.Onhan ne herkullisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 09:40

Kyllä se on vaarallista jos ei tiedä sienistä mitä pitää kerätä,voi luulla että kärpässieninkin on syötävä sieni. Minä jos kerään sieniä niin vaittuttuja ja turvallisia sieniä tai sienestäjän kartta mukaan missä on kaikki syötävät sienet.Mahani vaan ei oikein sienistä pidä,se tulee tosi kipeäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 15:04

Ei aina. Suomen yleisimmät myrkylliset kärpässienet ovat punakärpässieni ja valkokärpässieni. Syötäviin kärpässieniin kuuluvat kehäkärpässieni, lehtokärpässieni, oliivikärpässieni, oranssikärpässieni, ruostekärpässieni ja rusokärpässieni.Itse olen syönyt kehäkärpässientä images.google.com/imgres?img...s%3Disch:1
Ps: Ei mikään hyvä ruokasieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 19:13

Itse olen tullut siihen tulokseen, että kun en kunnolla sieniä tunne, en niitä myöskään kerää. liian vaarallinen laji noviisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2010 - 12:48

Kohta se on meidänkin metsissä jollei niitä isoja Nalle Puheja saada kuriin. Meidänkin sienestysmailla on nähty karhu kolmen pentunsa kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 22:30

Annetaan metsän elukoille osa, niin saadaan rauhassa poimia myös omamme...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2010 - 00:24

Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt... Metsässä on muuten hitosti sieniä.

Surullista luettavaa.