Mitä mieltä olette???Jos 17 vuotias saa ajokortin hankkia..

Eli alennetaan vuodella ikärajaa ajokortin saamiseen..

Lisätty: 30.08.2010 - 09:56

Kristillisdemokraatit esittivät viimeviikolla,että ajokortti myönnettäisiin 17 vuotiaille..

Avainsanat: ajokortin saantiin iän alentaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 17:05

asiaperusteita iän laskemiseen ei ole ...... nuorten äänestäjien kosiskelua?

eikös ne kristilliset nyt mitään muuta keksineet päästäkseen uutisiin mukaan ja saadakseen nimensä näkyviin ?

Kysyjän kommentti

Kiitos...Olen samaa mieltä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 09:09

Siis mistähän kumman syystä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 11:31

ei missään tapauksessa , nytkin kun olen seurannut nuorten ajoa 18v .. niin olen tullut vakaasti sihen tulokseen, et se ikä pitäis olla 20v ... kun saa kortin ja silloinkin pitäis ajaa 80 lätkä takaikkunassa 1vuosi ... tätä mieltä tää kirjoittaja on jyrkästi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 11:50

Ei taida ajotaidot tai paremminkin osaaminen liikenteessä olla iästä kiinni. Viikonlopun liikenteessä kuoli keski-ikäinen mies ajettuaan autolla kilpaa. Kannattaisin ennemminkin jonkinlaista kypsyystestiä ennen kortin myöntämistä. Lähipiiristäni tunnen muutaman juuri kortin saaneen vastuuntuntoisen kuljettajan. Yksi heistä on isäänsä parempi kuljettaja, sillä hänen pinnansa kestää liikenteessä, mitä ei voi isästään sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 12:17

Minusta tieliikennelakia ei tuolta osin ole tarpeellista muuttaa. Myös mopoautoilla ajaville kortti pakolliseksi ja ikäraja 18-vuoteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 12:57

MIeluummin ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 13:21

Nuorten liikennekäyttäytyminen ja kuri on usein holtitonta ja heidän kuolemansa on aika jyrkässä kasvussa. On toki vastuuntuntoisia kujettajia ja iäkkäimmissä välinpittämättömyyttä. Kannatan kuitenkin cibyn ajatusmallia, josko tuo järki parissa vuodessa vähän lisääntyisi. Lapsilleni olen teroittanut ajatusta että mitä useampi henkilö autossa on sen kalliimpi kuorma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 16:40

Kyllä 18v ikä ihan hyvä .Taitoa ja itsehillintää tarvitaan liikenteessä.Eikä etusormien nostelua toiselle.
Kohteliaisuus ja maltti, sitä tarttis opettaa.Ei sinne tarvii mennä kamalalla kiireellä kun nopeusrajoituksetkin täytyy huomioida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 19:46

Ei mielestäni saisi laskea, olen sivusta seurannut lapsenlapseni täysi-ikäisyyden huumaa, kun hän sai
kortin tultuaan just täysi-ikäiseksi. Kyllä sitä kerkeää sitten vieläkin.
Tätä mieltä puoluekannasta riippumatta, tai muustakaan syystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 09:48

Eipä sitä pitäs muuttaa missään nimessä 17 vuoteen ennemin vaikka nostaa ylöspäin.Nuoret vaan hurjastelevat liikentessä kun kortin saavat entistä nuorempana.Ei mitäään kivaa kuultavaa kun nuoria kuolee ylinopeuksien uhrina paljon liikenteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2010 - 12:35

Johan he ja nuoremmat ajelevat ilman ajokorttia aiheuttaen vaaratilanteita ja kuolemantapauksia tuolla liikenteessä. Ei missään nimessä. Tiukat psykologiset testit ensin ja sen jälkeen sen voisi myöntää mutta vähintään sen 18 täytettyään. Mieluummin 20.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2010 - 12:29

ku ny ens nää nykyset 18 - 25v oppisivat ajamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 22:29

18v riittää odottavat viel yhden vuoden.. en enempää selityksiä anna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2010 - 23:43

Ei ikinä!