Oletko ollut koskaan hiljaisuuden retriitissä?

Avainsanat: retriitti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 19:58

Itsejärjestämässäni kyllä,Kuusamon Kitkajärven rannalla kuuntelemassa hiljaisuutta,kun ei kuulunut edes kalan loiskahduksia.Istuin pitkän laiturin päässä ja kuuntelin hiljaisuutta...vierellä iso koiruus ja ympärillä rikkumaton hiljaisuus.Se oli toteutunut unelma kiireisen ja hälinäisen työviikon päälle,sain istua koneeseen ja matkata Kuusamon kautta lähes erämaajärven saareen.Ikimuistoinen kokemus!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2010 - 08:35

En ole, mutta Valamossa olen ollut ja sekin on jonkinlaista hiljaisuutta, siellä ei ole radiota eikä TV:tä. Ryhmän kanssa on liikuttu ja keskenään kyllä keskustellaan sopivassa määrin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 12:06

Tuollaista ei minun tule harrastettua. Muuten kyllä joskus olen yksin ajatusteni kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 20:08

Hiljainen haave ollut kyllä mielessä, mutta nyt olen niin paljon yksin, että tämäkin hiljaisuuden retriitistä
minulle käy. Olla illalla vain kahden Jumalansa kanssa. On aikaa hiljentyä tarpeen vaatiessa.
Ja kummasti minua rauhoittaa kahdenkeskinen keskustelu Luojani kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2010 - 21:54

Ei ole tullut käytyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2010 - 12:22

Olen kerran kuntoutuksessa ollessani ollut tovin hiljaisuuden huoneessa. Mielenkiintoinen kokemus istua melkein pimeässä äänettömässä huoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 17:52

tavallani olen,
sillä tavalla kuin sen itse ymmärrän

Aitoon hiljaisuuden kokemiseen ei ole oikotietä. On vain itsensä, elämänsä ja ympäristönsä mahdollisimman rehellisen kohtaamisen tie. "Itselleen läs­nä ollen"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 18:18

Hiljaisuutta kun haluan saan sitä omasta kotoakin silloin tällöin..
Joten ei ole tarvinnut tuota etsiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2010 - 00:17

En ole, mutta hyvää varmaan tekisi.