Olisko hyvää karhukopla ainesta?

Puolisonsa taposta epäilty helsinkiläispoliisi vangittiin.
www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...5259663317

Avainsanat: karhukopla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2010 - 13:15

NEUVOSTOLIITTOONKO TÄSSÄ OLLAAN MENOSSA?
Joku Paateron porukoista esitti, että bensavarkauden voisi estää etukäteismaksulla tai automaattejea lisäämällä. No niinhän siellä ryssänmaalla ennen tehtiin, ensis kaupassa sanottiin mitä ostat ja sitten maksettiin. Senjälkeen sait ne mistä maksoit tai sit ei. Eipä ollut mahdollisuutta tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä. Haluaako poliisi siirtää vastuutaan toisille ilman toimivaltaa? Ennen vielä 70-luvulla oli tori-, ja passipoliisi ja se näkyi kansalaisille. Ei ollu torilla kännikaloja eikä puukkojunkkareita. Kansalainen tunsi olonsa turvalliseksi. Nykyään poliisi on ainoastaan yhden puhelinnumeron takana eikä näy tarvittaessa missään. Istutaan vaan autossa syömässä munkkeja ja lihotaan kyttäämällä ylinopeuksia. Se tampereen koulu on jo kauan kärsinyt imagonsa heikkoudesta eikä pysty vastaamaan nykyajan haasteisiin rekrytoinnissa. Mielestäni sielläkin arvostetaan liikaan oppiarvoja josta joutuu sopiva poliisiaines kärsimään. Valitaan vaan oppineita mutta ei sopivia. Tämänkaltainen menettely johtaa just tollasiin tölmäilyihin. Peruspoliisin työ on rankkaa ja vaativaa, se vaatii ruista ranteessa ja älyä päässä, - ei välttämättä oppiarvoja. Jossakin tv-sarjassa, olikohan "metsolat", se vanhempi isäntä tokaisi kerran: "joitakin jumala rankaisee välittömästi, ja lopuista se tekee filosofian maistereita". No, tää nyt tais mennä vähän liian syvälle, mutta olen kyllä sitä mieltä että passipoliisi on nostettava esille.

Kysyjän kommentti

Ei kun amerikkaan. Siellä ei saa bensiiniä kuin käymällä ensin kassalla maksamassa. Sitten jos ei "kokoraha" sovi tankkiin saa kassalta takaisin. Kortilla maksaen näkyi hyvitys visalaskussa myös, kävin tosin kassalla purnaamassa. On heillä automaatit jotka on poistettu käytöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2010 - 16:52

eipä ole ainoa akkansa tappanut (jos nyt edes on sitä, vasta epäilty),

tämä kontrollinsa menettänyt nyt vaan sattui olemaan poliisi, ei onneksi ainakaan virantoimituksessa riehaantunut laittomuuksiin ja varmasti edessä on ammatinvaihto sitten kun taas töihin pääsee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 17:13

Ihmisiähän ne ovat poliisitkin. Oiskohan tullut pieniä ikäero-ongelmia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 17:53

Hukkumis onnettomuuksia taitaa olla paljon joita ei varmaksi tiedetä mitä on tapahtunut ja miksi. Siis selvittämättömiä. Todistus aineito puuttuu.
Hyvä että tuossa jutussa ovat jotain löytäneet.Poliisit on ihmisiä ihan siinä missä joku muukin. Tekeevät leipätyötä.Ihmisethän tekee niitä julmia tekoja.Kaikkien pää ei pelaa normaalisti.Pahuus saa vallan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 20:31

Eipä se ammatti nätä vaikuttavan siihen , missä se paha vaanii. Lienee raskas kuukausi ollut tekijällä, toivottavasti nyt oikea syy selviää. Kovin murheellista. Suomessa on rikostutkinta yllä korkealla tasolla.
en voisi elää itse hetkeäkään tuollainen suuri rikos tunnollakin. Omatunto kun kolkuttaa jo vähemmästäkin..No asia on vasta epäily vaiheessa, joten on pidettävä matalaa profiiliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 00:59

Haluan aina olla rikollisten puolella. Karhukopla oli mun lapsuuteni idoli. Samaten Musta Pekka ja Mustakaapu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2010 - 18:17

Surullinen tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2010 - 08:48

On olemassa vasta epäily, iltapäivälehdet menevät tiedotuksissaan liian lujaa. Kun poliisi syyllistyy rikokseen, ammatti vaihtuu ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 21:52

Ei vaimo ain tapettavis ol ( kuin ei milloinkaan)...
Nää jutut alkaa mult mennä yli hilseen...