Jos sinulla on vanhoja silmälaseja laatikoissasi miten voisit niitä hyödyntää/käyttää uudelleen?

Avainsanat: muuta toisen elämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2010 - 18:39

Optikkoliikkeet ja järjestöt keräävät niitä ajoittain hyvään tarkoitukseen,
tässä aluksi muutama esimerkki:

www.visionforall.info/
www.visionforall.info/kerays.html

www.lionsclubs.org/FI/member.../index.php

pupulandia.indiedays.com/201...-kiertoon/

www.silmaoptiikka.fi/

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2010 - 15:43

Nehän voi vaikka toimittaa jonkin hyväntekeväisyysjärjestön kautta kehitysavuksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 15:59

Joskus on keräys liikkeissä, vievät jonnekin ulkomaille. Nytkin on parit lasit lähtöä odottamassa.
Uskon, että ne sinne päätyvät, olen nähnyt videon onnellisista vanhuksen kasvoista, kun hän on saanut
"näkönsä" jälleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 18:09

Iso kasa meillä dottaa ottajaansa...
Sen kun tietäisi mihin veisi...
kauan sitten vein yhteen kirpputorille joka keräsi ison kasan ja vei Venäjälle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 21:55

Ottivat kaikki vastaan Specsaversillä kun hankin uudet lasit. Toimittavat kuulemma vanhat eteenpäin niitä tarvitseville. Yksi kuorma oli kuulemma mennyt Afrikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 22:21

Olen vanhoihin sankoihin ostanut uudet linssit, en tiedä missä taittovirhettä korjaavat linssit lienevät.
Kävisköhän nuo jollekin?
Nyt sain silmälääkäriltä vapauttavan päätöksen laseista vaikka ajokortissa lukee, että ajettaessa käytettävä silmälaseja. Lääkärintodistuksessa lukee etten tarvitse silmälaseja. Mielenkiinolla odotan näkeväni kumpi on painavampi se vai ajokortti. Varalta pidän vanhat lasini autossa ettei sen takia matka katkea polliisiratsiassa. Ajokorttiani en uudista sen takia kesken 5-vuotis kautta. Kustannuskysymys ja vielä turhasta saivartelusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 16:28

Taiteilijat niitä mielellään ottaa vastaan . En ole niitä toimittanut mihinkään olen ottanut samoihin sankoihin uudet. Ei niitä sillälailla ole kertynytkään.Tekohampaatkin kelpaa taiteilijoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 17:47

Jokin aika sitten oli keräsy, jossa silmälasit saattoi vielä hyväntekeväisyyskeräykseen. Kahdet lasit meiltä löytyi ja ne sinne vein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2010 - 20:10

Onhan noita vanhoja silmälaseja vino pino....mutta en ole keksinyt niille käyttöä..Joitakin olen saanut myytyä kirpputorilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 12:19

Minulla tällä hetkellä vain kahdet varalasit.
Olen antanut vanhoja silmälaseja johonkin Karjala-keräykseen ja jossain optikolla oli myös keräys, joten kärräsin vanhat lasit sinne. jos joku saa niistä apua, niin hieno juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2010 - 20:20

Kyllähän noita yksi pienen optikon seinällinen taitaa olla. Lahjoitus olisi varmaan paras tapa auttaa joitakin tarvitsevia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2010 - 10:42

ainakin täällä Hesassa on jatkuvasti jonkinlainen keräys käynnissä, mutta ei ole tullut tarkemmin seurailtua, koska minulle tämä ei ole mikää henkilökohtainen ongelma

(käytän vain lukulaseja ja edelliset menee aina rikki tai hukkuvat ennenkuin saan hankituksi uudet)