Uutisissa kerrotaan, että suomalaiset ovat ahkeria. Tuotko sinä töitäsi kotiin?

yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/...origin=rss

Lisätty: 23.08.2010 - 15:45

Minä en tuo...pitäisi raahata mummot ja papat meille jos toisin töitä kotiin...

Lisätty: 24.08.2010 - 15:50

Olen tässä vuosien varrella viisastunut ja oppinut, että hyvään ammattitaitoon kuuluu erottaa työ- ja vapaa-aika toisistaan. Työpaikan oven sulkeuduttua pitää osata sulkea myös mielensä työasioilta. Hyvät ideat toki kannattaa pistää muistiin.

Avainsanat: suomalainen työ

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.08.2010 - 08:30

Joskus olen tehnyt töitä myös kotona, nykyään en lue niin yhden yhtä työsähköpostia kotona ollessani. Ajoitatin työasiat kulkee mielessä sillä tapaa että vapaa-aikana jokin idea tai asian ratkaisu pulpahtaa mieleen ja se on kirjoitettava muistiin heti. Työkännykkäni on suljettuna vapaa-ajalla. Ahkeruus ei ole sitä että jatkaa töitä myös vapaa-ajalla.
Kun jään lomalle, unohdan välittömästi työpaikan ja sen asiat ja kun matkustaa jonnekin pois kotikulmilta, se auttaa rentoutumaan ja virkistää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2010 - 16:27

työ on iloni ja laiskuus intohimoni.
kotona duunit hoitelen. ja vähän kyllä kylilläkin, riippuen työn luonteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 18:16

Silloin kun olin töissä olin työtä pelkäämätön...
Kunnes eräs henkilöstövuokraus vei minulta voimat (myös hermot) lopullisesti... ja sen koomin en ole työtä tehnyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 18:33

Tuon pakostakin. Vaikka en aina niin välittäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 20:55

Joskus työt tulevat kotiin yllättäen ja pyytämättä kuin faxi entiselle pääministerille. Ajatuksissa työt kyllä pyörivät vapaa-ajallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 20:56

Riippuu paljon tynö luonteesta osan voi/joutuu tekemään kotona, mutta mikäli mahdollista niin työasiat töissa ja kotiasiat kotona

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2010 - 22:23

kaikenlaisia aikoja on tullut elettyä ja tapoja pidettyä, kokemuksesta kuitenkin sanoisin että parempi kotiin kuin kapakkaan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 11:07

Oikeissa töissä ollessani kotona minulle riitti kotityöt, vaikka niitä oikeitakin töitä olisi voinut tehdä vaikka kellon ympäri. Eivät olisi loppuneet. Nyt vanhuuseläkkeellä ollessani teen kotona kaikenlaista, milkä jäi jo silloin tekemättä, loppuvatkohan nämäkään työt koskaan ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2010 - 15:33

Juu kyllä niitä välillä kotiinkin tulee, vaikka en itseäni kovinkaan ahkerana ihmisenä pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 09:14

Kyllä se pakollisen työmaanportin lukko on tinattu kiinni, mutta vapaaehtoityöt saattavat hippaista lupaa kysymättä pirtin puolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2010 - 18:21

Turvallisuuspuoli ei sallisi, toisaalta en olisi valmis uhraamaan kallista vapaa-aikaani.