Mitä ajattelette koulukuvauksesta?Tytölläni oli eilen koulu kuvaus,ja sitten kuulin uutisissa että miten opettajatkin siitä hyötyy

Avainsanat: koulukuvaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2010 - 14:51

Onnhan ne koulukuvat kalliita, mutta onneksi niitä ei ole tarvitse ostaa vastoin tahtoaan, vaan kaikii ne joita ei halua pitää itsellään voi palauttaa ja vieläpä ilmaiseksi. Näin toimii ainakin Seppälän koulukuva oppilaista ottamiensa valokuvien kanssa. En siis koe koulukuvien hintaa ylitsepääsemättömäksi kenellekään enkä ole sitä mieltä, että niitä olisi ostettava väkisin, tahtoi tai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2010 - 09:05

Se on sellaista pakko pullaa joka täytyy niellä. Tuli heti mieleen. Meillä ei ole enään noita koululaisia jotka toisivat laskun kotiin. Mutta ennen oli useamopikin . En aina kyllä tykännyt. Ajattelin monesti että ottetaanko ,mutta aina kuitenkin.Vaikka kuva ei niin hyvä otos ollutkaan.Kannattaa miettiä asiaa kellä se on ajankohtaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 09:24

mitä olen lapsettomana sivusta seurannut `lapsellisten´perheiden koulukuvausjuttuja,
kallistahan se on ja kaikenlaisia kuvapaketteja kotiin lähetetään.
hyvä että asiaan puututaan.

täällä siitä juttua:
www.hs.fi/keskustelu/TS%3A+K...ID=5295183

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 09:33

Kallista touhua mutta sen verran kivoja muistoja ne kuvat kouluajoilta kuitenkin ovat, että joka vuosi ne on lapselle otettu ja lasku mukisematta maksettu. Onneksi voi valita laajemman tai suppeamman kuvapaketin ja vieläpä palauttaakin kuvat, jos ei tykkää. Tosin kuvapakettien hinnoittelu on sellaista, että joskus palauttamalla osan kuvista loppusumma olisikin korkeampi kuin maksamalla edullisempi pakettihinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 09:53

kuvaukseen meno ja kuvauttaminen on vapaaehtoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 09:56

Ei ole kokemusta moisesta.
Rippikuvankin sain 50-vuotis rippijuhlan jälkeen joku vuosi sitten. Oli harventunut joukko mummoja ja "ukkoja" kirkonrappusilla ja Lapuan evp piispa Sariola rippipappimme, joka kertoi olleen ensimmäisessä työpaikassaan pappina silloin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 15:45

Minä itse pidin noista koulukuvista sain aina vaihtaa lasten kuvat vuosittain kehykseen..
Eikö nykyään ole niin ettei koko sarjaa tarvi ostaa saa esim vain puolet, niin ymmärtäisin..
Ja ainahan joku hyötyy, olkoot sitten opettaja, niinhän on aina ollut ja aina tulee olemaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 16:23

Koulukuvabisneksessä taitaa olla paljon toimijoita ja nyky-yhteiskunnan tapaan voidellaan päättäjät. Koulukuvat sinänsä ovat ok, kalliita tosin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 13:40

Meillä on kuvaukset KEVÄÄLLÄ eikä SYKSYLLÄ. Eikä kukaan tykkää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:18

Bisnes siinä kuin muukin. Mutta onhan noita ollut kautta aikojen. Sen olen huomannut että hinta nousee vuosittain. Pakkohan siihen on osallistua, harva kehtaa olla menemättä. Jäähän siitä kuitenkin mukava muisto vaikka joka vuotista rahastusta onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2010 - 22:10

En kuullut uutisia joten en voi kommentoida. Mutta on hyvä että kuvataan, jää sitten aikuisiälle kuvia ja muistikuvia mukavista muistoista kouluajoilta ja -kavereista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2010 - 10:43

MInä olen sitä mieltä, että ei joka vuosi niitä pakollisia koulukuvia tarvitsisi ottaa.
Se on rahakysymys monellekin perheelle. Ja kun niitä tuodaan sarjojakin oikein mummollekin,
niin että ei kehtaa sanoa, että vie noi pois jos jonkun vain ottaisin.