Oletko tavannut jonkun Suomen presidenteistä ihan henkilökohtaisesti?

Minä olen päässyt sanomaan Mauno Koivistolle hänen presidenttikaudellaan kädestä pitäen päivää, kun hän vieraili silloisessa opiskelupaikassani.

Avainsanat: presidentin tapaaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 21:10

Minä ole Urho Kekkosen tavannut lapsena ja istunut jopa polvella, vietin Ämmänsaaressa lapsuuteni kesiä isoisäni luona ja hänen veljensä oli tuolloin Lapinläänin maaherra ja sitä kautta tapasin Urkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 21:06

No eipä ole tullut tavattua livenä...
Mutta asun aivan lähellä missä Mauno Koivisto on käynyt ala astetta, siinä on koulun pihalla (katos)Huvimaja jonka nimikin on Peresidentin Maja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 21:47

Olen nähnyt totta tosiaan. Heikki Hurstin järjestämässä köyhien joulujuhlassa Töölön kisahallissa.
24.12.2007. Juhlassa oli myös herra Pentti Arajärvi.
Presidentin tuoma sanoma oli, että ihmisten välittämistä toisista tarvitaan yhteiskuntaluokkaan katsomatta.

Lähteet:
oma muistikirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 22:34

kahta olen kätellyt ja muutaman sanan heidän kanssaan vaihtanut

UKK kävi vihkimässä koulun jossa olin oppilaana, oppilaskunnan edustajana vahdin hänelle varatun virkistäytymishuoneen ovea ...

Koiviston tapasin pariin otteeseen lentopallokentällä, siellä verkon toisella puolella ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 04:24

Kekkoselta pyysin "tietä" Ounasvaaran talvikisoissa 1962 kun kunttusi kilpalatua. Täytyi huutaa; perkele eikö kuulu. Urho tuohon; niin sitä pitää kun on numerolappu rinnassa!
Seuraavana päivä Urho tuli jututtamaan kun olin seurani 50km hiihtäjiä huoltamassa ladun varressa.
www.napsu.fi/vastaukset/kysy...2739#88711
Muut sosialistit olen onnistunut kiertämään kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 08:33

En ole tavannut.Ja en tiedä moniko suomalainen tai helsinkiläinen on hänet tavannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 09:38

Urho Kekkonen .Pidin hänen tavastaan hoitaa asioita.Kunniani hänelle ja Sylville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 10:07

manun kanssa vaihdettiin muutama sananen siuntion kylpylässä ....kun olin ruokailemassa ja juomia hakemassa tuli hän sihen taakseni myöskin juomaa hakemaan .... todettiin myöskin miten tärkeää on juominen,kun liikkuu... ja yleistä keskustelua kylpylästä ja sen hoidoista ...hän myöskin kertoi ,et telle oli just hieronnassa ja hän siten yksin siinä juomaa hakemassa ja ruokailemassa ..teki ihan mieli sanoa ,et tuleppa tuonne meitin tyttösten pöytään, mutta onneksi en sanonut ,oiskos hällä sit ollut turvamies seurana,kun ei yksin kumminkaan istuskellut ...kovasti oli manu kasaan mennyt ..mutta silti sharmikas ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 11:55

Kyllä yhden eli Mauno Koiviston... siinä "kättelyjuhlassa" jonne sain kutsun silloisten työtehtävieni johdosta. Niin ja Marrti Ahtisaaren + Eevan Töölön torin torikahvilassa pari vuotta sitten, tulivat samaan pöytään istumaan ja juteltiin ihan mukavasti. Mieheni oli tavannut hänet jo aiemmin, työhönsä liittyen. Viimemainitut asuvat samassa kaupunginosassa eli siis Martti ja Eeva.
Voi pahus... molemmat sossuja muttei voi mitään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 17:36

Vastaantulijoina Kauppatorin kupeessa tuli kerran tutun näköinen pariskunta,kohdalla mielessä vain "tuttu TVstä,mutta turvakundin kohdalla älysin Manun ja Tellun olevan sunnuntaikävelyllä,oli liian myöhäistä huikata "Terve Manu ja Tellu".Näin henkilökohtainen kohtaaminen mulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 19:15

Olen kätellyt Koivistoa hänen ollessaan pääministerinä. Silloinen mieheni esitteli minut hänelle eräässä seminaarissa ja Koivisto kysyi: "Miltä tuntuu olla naimisissa?"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:21

En ole tavannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2010 - 21:45

En nyt ihan pressaa mutta ministereitä kylläkin.