No mitäs meidän kissaihmiset ovat mieltä Belgian suunnitelmista?

tietysti on kyseessä toinen maa ja toiset ongelmat, mutta noin periaatteessa .....

www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5259437759

onhan siitä näköjään jo viritelty keskustelua Suomessakin

www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/...ida/590644

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2010 - 09:24

Vilmaa ei ole, mutta silti luen itseni kissaihmisiin ja vastaan, että ei hyvä idea noin yleisesti. Vähentää vois jos on kauheasti kodittomia villikissoja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 20:40

Kunhan eie tuo menisi niin pitkälle, että kaikilta kissoilta piuhat poikki. Silloinhan ne kuolevat sukupuuttoon! ja onhan niitä "pallit pois" -kampanjoita monilla eläinklinikoilla jo tähänkin saakka järjestetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:55

No onhan tuo hieman radikaalia,
Ymmärrän kyllä jos on kissoja riesaksi asti ( tarkoitan kodittomia)..
Mutta eivät nuo ikinä kaikkia kiinni saa, joten heidän haaveensa kyllä ontuu ja pahasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:56

Ei kait vain tule rotusyrjintää, kun tavalliset maatiaiskissat ovat listalla ja rotukissat saavat jatkaa sukuaan.
No onhan siinä jollekin herralle työmaata taas. Pittääköhän oikein todistus hankkia moisesta uhrauksesta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:57

Meidän neideillä on kyllä piuhat poikki, mutta eiköhän se ole kissanomistajan asia siitä päättää leikataanko vai ei. Kyllä kissat töitäkin tekee, pienet jyrsijät lisääntyisi jos kaikki maatiaiskissat operoidaan ja sukupuuttoon kuolevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 23:55

Oliko se ollut juuri Belgiassa, missä aikoinaan "kissat pantiin Suvikultaan" ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 00:52

Herrojen metkuja. Kohtuus kaikessa, annetaan kisuleiden elää niinkuin ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 05:34

Molemmat kissani (uros ja naaras) ovat steriloituja. Ymmärrän steriloinnin kodittomille kissoille, mutta jokaisen kissan omistajan tulisi saada päättää steriloiko lemmikkinsä vai ei. Aatumaista meininkiä ettei laki koskisi rotukissoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 09:47

Itsellä on nuoria kissoja 3 .Aina ollut lapsesta lähtien kissoja. On ollut leikkaamattomia ja leikattuja.
Kissojen arvostus nousee kun ne leikataan, mutta leikkaus täytyy tapahtua nuorena.Olen katsellut emoja jotka kantaa useampia poikueita vuodessa. Puolivilleinä.Ei oikein hyvälle tunnu.Kissahan sikii niinkuin rotat ja hiiretkin.Kyllä leikkaus nostaa arvostusta ja rauhallisempia niistä tulee ,eikä kissanpentuja ole joka tienposkessa.Sittenkun niitä vielä rokotetaan niin hyvä tulee. Eläinhän on viisas eikä petä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2010 - 21:37

Kenties se siinä tapauksessa käy jos on kissoja kuin Vilkkilässä.