Säästetäänkö jossain Suomen kunnassa Amerikan malliin?

Yhdysvalloissa koululaisten ostoslistalla ei koulujen alkaessa ole enää pelkästään uudet reput ja kynät. Nyt koululaisten on vietävä kouluun mukanaan myös vessapaperit, pesuaineet ja siivousrätit.

www.taloussanomat.fi/ulkomaa...1011294/12

Avainsanat: kuntien säästökohteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 17:57

No en ainakaan ole kuullut Suomen kunnista tällaista...meidän pieni kunta toimii yhtä hyvin, kuin ennenkin. Seuraavaksi varmaan säästetään jalkapohjien ja persuksien kukumista eikä tarvitse vaivautua koulunpenkille ollenkaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 18:00

täällä meitin kunnassa ei nyt sentään ihan tarvitse vielä noin paljoa säästää , mutta kouluja lopetaan pikkukyliltä sellaista vauhtia , et päätä huimaa .. opet pistetään pakkolomille ja koulukyyditykset noista pikkukyliltä ovat kuin arpapeliä.. jotta hohoijaa ... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2010 - 18:22

Mitä isot edellä sitä pienet perässä... koskahan meidän kunnanisät keksii tuon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:07

En muista oliko koulussa jo WC-paperi käytössä, vai käytimmekö sanomalehteä. Siivousvälineitä en sentäs
tarvinnut viedä, mutta mustekynän pyyhin tehtiin itse. Ja voi kauhistuksen kanahäkki kun se mustepullo kaatui usein. Marjat puuroihin poimimme itse ja perunat käytiin noukkimassa läheiseltä kunnalliskodin
(nyk. vanhainkoti) pellolta.. Leipä ja maitopullo kulki kyllä mukana. Ei ruoasta rutistu koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:19

Suomen kunnissa aina kädenvääntöä pienten lasten koulukuljetuksista.Ei vielä vessapaperista. Lasten asioista aina ekana otetaan ja supistetaan .Ihme politiikkaa. Heti kasvatetaan katkeroituneita nuoria.Luuleeko valtio saavansa veromarkkoja kun ei auta edes alkutaipaleellakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:49

Juu, kyllä minä ainakin olen vienyt ruokaa koulun keittiöön, marjoja, kuten varmaan moni muukin Napsulainen.
Voileivät ja maitopullo olivat joka päivä laukussa omaan käyttöön.
Vessan olemassaoloa en edes muista. Taisi sellainen jossain olla, mutta käyttö taisi olla vähäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 21:12

Kyllähän aina supistuksia löytyy, mutta tuota että vessa paperia HMMMM.. outo juttu..
kirjoissa sen ymmärrän..
Ruuassa säästetään usein jopa liiankin kera, koska kaikilla lapsilla ei ole tuota lämmintä ruokaa joka päivä ( puuro päiviä siksi en ymmärrä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 21:16

Toivottavasti kunnanisät eivät lue tuota uutista! Tai pian ekaluokkalaisille jaettavassa kouluoppaassa lukee, että omat vessapaperit ja Andy-pullo mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2010 - 08:31

Amerikka on Amerikka, siellähän ei läheskään kaikkea saa ylipäätään yhteiskunnan kustantamana kun taas Suomi on varsinainen "sossula" eli osan mielestä kaikki pitää saada ilmaiseksi. Puhtauden ylläpito kuuluu toki koulujen ja työpaikkojen peruspalveluihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:23

Taivas, kaikkea sitä kuuleekin. Onneksi meillä täällä Suomessa on asiat vielä tolallaan. Hirveäähän noita kaikkea olisi reppuun sulloa.