Sirkkaliisan vanavedessä tuli seuraava suomalainen kylä mieleen: Mikä on Turpakukkula?

Lisätty: 18.08.2010 - 15:24

Mariaanalle tiedoksi: sirkkaliisa kyseli puolenyön maissa erästä kaupunkia mukavin sanakääntein.

Avainsanat: kylä suomessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 17:09

Nurmijärveltä löytyy Kuonomäki

kansalaisen.karttapaikka.fi/...mp;lang=fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 14:25

Kärsämäki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 15:03

Täällä aika lähellä on yksi Kärsämäki, mut nyt en tiennyt miten se Sirkkaliisaan liittyi...

Lisätty: 18.08.2010 - 16:29

...ahaa...mie kun olin yövuorossa ja nukuin tänään sitten iltapäivälle saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 15:17

Kärsämäki.

Lisätty: 19.08.2010 - 11:48

Tarkennan pikkasen eli Kärsämäki on kunta, ei kylä. Saattaa olla jopa kaupunki... nykyäänhän kaikki kunnat ovat kaupunkeja eli suurin osa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 15:42

Olisiko paikka missä joutavilta turpajouhet kynitään ja keskeisellä kukkulalla tietty!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 15:43

Kyllä Nöppis kun tulit vanaveteeni, siinä taisi olla imua.
Turpakukkulalle olisin voinut syntyä aivan loistavasti ja syntymäpaikkani nimestä olisin ylpeä.
Muttei äitimaammo älynnyt hyvän päälle ja ja pyllisti minut vinkumaan koivikkommetsän ja rantojen raitojen keskelle, keskelle kaunista Keski-Suomea.
Veneillään edelleen, muttei jouduta merihätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2010 - 18:19

Tämä taitaa olla:
fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A...4m%C3%A4ki

Lähteet:
oma oivallus ja wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 19:30

Teillähän täällä on ilo ylimmillään. Olen ollut poissa kun täytyy noita mehuja laitella .Nyt on laitettuna kolmenvartin pulloja noin 100.Kyllä ne pitäisi taasen riittää kun edellisiäkin on kellarissa ainakin samanverran.Mutta seuraavat odottaa kurkut ja kurpitsat. Niitä tuntuu tulevan .Mutta ihana lukeksia välillä. En ole unohtanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 21:25

Kärsämäkihän se turpakukkula lienee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:25

En ole koskaan kuullutkaan, että Kärsämäkeä tuoksi kutsutaan.