Ja vähän kevyempää keskiyöllä. Mikä Suomen kaupunki on nimeltään Pahoinpitele korkea Paikka?

Avainsanat: suomen kaupunki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 08:34

Soi Pieksämäen asemalla blues. Näin lauloi Juice Leskinen. Pieksämäestähän on kyse. Vekkuli kysymys!!

Kysyjän kommentti

Kiitos pappa, mutta keksi Sinä runo Pieksämäestä, Juicehan nyt lauloi mistä vain päättömästä aiheesta, joulukin menee pipariksi, sen sinappihunnun kanssa. Laita jotain kaunista sen possunpalan kanssa. Minä lupaan lukea sen joulupöydässäni, toivottavasti siinä on muitakin kuin minä kuuntelemassa. Tässä tulikin ensimmäinen joululahjatoive Sinulle.
Ei vielä kiirettä sorvaa se sitten" kinkunpaistolientä" maistellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 09:33

Hiihdin 1957 Suur_Savon maakutaviestin ankkuriosuuden Pyhitystä Pieksämälle n.11km. Oli poikien osuus ja maantietä pitkin sekä pakkasta oli riittävästi n.-30°C. Teräsreuna suksi ei liukunut kunnolla ja raakana läpipäästävät juopot Kuplavolkkarit salpas hengityksen. Siinä sitä pieksämistä kerrakseen.

Lisätty: 18.08.2010 - 13:14

Siellä on Savonsolmu: jumppis3.blogspot.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 10:06

Tuon on pakko olla jokin pikkupaikka tai sitten jotain Savoon viittaavaa...no juu, vastasu näyttääkin olevanm tuossa ylempänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 10:53

ei nyt ihan kaupunkeja ole, mutta Suomesta löytyy mm. seitsemän Murhamäkeä, yksi niistä Nurmijärvellä

kansalaisen.karttapaikka.fi/...mp;lang=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 11:23

Pieksämäki,
Pieksä= lyönti
mäki= korkea paikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2010 - 17:18

Pieksämäkeä varmaan haet. mutta pieksä ei ole mielestäni pahoinpitelyä vaan piekse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:58

Pieksämäkihän se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:38

Voihan Pieksämäki.