Mikä tietotekniikka keksintö imestyi 15 vuotta sitten?

Lisätty: 16.08.2010 - 19:01

fi.wikipedia.org/wiki/WWW-se...#Historiaa
fi.wikipedia.org/wiki/Intern...iohistoria

Avainsanat: selain

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 22:03

Näin on niin kuin Toffe sanoo ja Jumppiksen linkistä löytyy tieto
fi.wikipedia.org/wiki/Intern...iohistoria

Internet Explorerin ensimmäinen versio 1.0 julkaistiin Microsoft Plus! -paketissa[1] Windows 95:lle vuonna 1995. (elokuussa 1995).

Mutta sen lisäksi
Windows 95 (koodinimeltään Chicago) on 16/32-bittinen graafinen käyttöjärjestelmä, jonka Microsoft julkaisi 24. elokuuta 1995.
fi.wikipedia.org/wiki/Windows_95

Kysyjän kommentti

so ist.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 18:35

oliskohan nuo internetin hakukoneet sitä ikäluokkaa, veikkaisin nyt sitten vaikka Googlea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 18:54

Internetin WWW kehitettiin vuonna 1991 ja sen ensimmäinen selain WorldWideWeb ei toiminut tavallisessa PC:ssä, vaan NeXT-alustalla. Seuraavana vuonna oli ilmestynyt monia selaimia Unix-ympäristöön. Näitä oli muun muassa ViolaWWW ja Line-node. WWW selaimet toimivat harvinaisilla laitteilla ja käyttöjärjestelmillä. Kaiken kukkuraksi selaimet eivät olleet täysin graafisia, vaan merkkipohjaisia. Viimein 1993 julkaistiin Windowsissakin toimiva Mosaic.

Omat kokemukset. Minulla oli omalla konellani ensimmäinen graafinen selain joskus 1993 lopulla. Sähköpostipalvelimen asensin unixin Apache-järjestelmällä toimivaksi. Vuonna 1996 yhdellä konellani oli samassa Windows 95, Nt4 workstation ja Nt4 palvelin, sekä unixin Red Hat. Unixi piti käynnistää "puuttaus" korpulla. Muihin käyttöjärjestelmiin ohjelmoin käynnistysvalikon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 20:28

Internet Explorer ilmestyi tasan 15 vuotta sitten
Microsoftin nettiselain Internet Explorer julkaistiin tasan 15 vuotta sitten. Vaikka IE on historiansa aikana kohdannut sekä ylä- että alamäkiä, se on yhä maailman suosituin selain, kirjoittaa verkkopalvelu Mashable.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 19:11

Kaikki näkyy olevan Bill Gatesin juttuja. Bill Gatesin kosto. Käytän mieluummin muita ohjelmia, jos on mahdollista.