Omenat mitkä putoavat maahan on madon syömiä??Onko teillä myös??

Omenasato suuri harmittaa,kun saa kompostiin viedä pudonneet omenat..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 16.08.2010 - 07:01

Melkein kaikki omenat ovat meilläkin tulleet puusta alas, mutta tänä vuonna oli "akat" asialla, ei madot. Hyvä vain, ei tarvitse sitten syksymällä kantaa ylijäämäsatoa kompostiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.08.2010 - 12:14

ei ole kuulemma oleet ... mutta tuo isäntä ne noukkii heti sieltä pois, ettei madot ehdi kimppuun :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 15:34

Meidän omput roikkuvat puussa vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 16:33

Ja mulla ei ole omenapuita kaupungissa kun olen, mutta tässä lähellä on erään kerrostalon eteen kasvatettu omenapuu ja siitä kun koittaa mennä ohi niin omenia koko jalkakäytävä täynnä..
Nyt näin huonojalkaisena en edes mokomasta paikasta uskalla mennä on kuin olisi kiitorata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 19:45

Ei ole minun "Edenissä" yhtään satoa tuottavaa omena-kuin muutakaan puuta.
Eihän sitä Aatamiakaan minulla ole, jolle voisin ne madolliset hedelmät syötää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2010 - 23:12

Meillä kaikki jotakuin vielä puussa.Eivät ole kypsiä vielä.Kyllä pudonneista voi hilloa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 14:37

Joo niin on myös meilläkin. Saa nähdä miten omena sadon käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 15:43

Keväällä istutimme omanpuun, joka teki nyt huikeat kolme omenaa. Kaikki olivat pudonneet maahan ja kaikissa oli matonen käynyt. meillä tämä omena-otanta siis aika suppea....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 18:57

Ilmeisesti madot aiheuttavan omenien putoamisen